Benoemingen bij Isobar, Tribe, Lewis en Greenchoice

Benoemingen bij Isobar, Tribe, Lewis en Greenchoice
  • Bureaus
  • 25 apr 2017 @ 12:41
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • NieuwkomersPersonaliaMakers

Veel vakgenoten zijn even op vakantie, maar voor andere lonkt juist een nieuwe stap in hun carrière. Zo maakten bureaus an Isobar, Tribe en Lewis rond deze voorjaarsvakantie enkele belangrijke benoemingen bekend. Ook Greenchoice heeft een nieuwe PR-manager. En zo wisselden nog wel meer vakgenoten van baan. MarketingTribune zet de belangrijkste movers en shakers op een rij.

Tribe Company

Niels Houtepen treedt per 1 mei aan bij Tribe Company. Binnen de organisatie wordt hij verantwoordelijk voor de verdere groei van bijzondere evenementen, het versterken van de merk- en marketingstrategie, het creëren van nieuwe commerciële kansen en de ontwikkeling van creatieve concepten. Houtepen, mede-oprichter van Creative Cowboys, maakte in 2014 de overstap naar Just Media Group waar hij tot april 2017 lid was van het managementteam en als creative director verantwoordelijk was voor Just Productions. Tevens is hij initiatiefnemer van Inspiration360, dat eind 2016 plaatsvond in de Ziggo Dome. Niels Houtepen blijft naast zijn functie bij Tribe Company actief als dagvoorzitter, presentator en mind-illusionist.

Greenchoice

Martin de Beer (41) is begonnen als communicatiestrateeg en woordvoerder bij duurzame energieleverancier Greenchoice. Hij gaat zich bezighouden met corporate communicatie, mediarelaties en het verder uitbouwen van de naamsbekendheid van Greenchoice, nu al het ‘duurzaamste merk van Nederland’ (SBIndex 2017). De Beer komt van Unicef Nederland waar hij de laatste twee jaar senior Corporate Communicatieadviseur Merk & Content was. Voor die tijd was hij bijna tien jaar persvoorlichter en woordvoerder bij Unicef. De Beer begon zijn loopbaan bij het huidige Van Dantzig Communicatiepartners, na zijn studie Maatschappijgeschiedenis aan de EUR.
 
De Beer: 'De overstap van Unicef naar Greenchoice lijkt groot, maar de scheiding tussen profit- en non-profit begint steeds meer te vervagen. Greenchoice laat zien dat commercieel succes en maatschappelijke winst heel goed hand in hand kunnen gaan. Het is mooi om dat van dichtbij te mogen meemaken.'

Isobar

Sytse Kooistra (29) is per april benoemd tot Strategy Director bij het digitale bureau van Dentus Aegis Network. De recente toevoeging van AB InBev en Intergamma aan de klantenlijst heeft het belang van verdere structurering en focus binnen de verschillende teams in een stroomversnelling gebracht. Samen met Martin Kloos, Head of Strategy & Consulting, gaat Sytse de inhoudelijke dagelijkse leiding van het groeiende strategie team op zich nemen. 

Met de voltooide integratie met Social Embassy en de uitrol van de global Isobar positionering is Isobar Nederland volop in beweging. Het strategie team speelt een belangrijke rol in deze ontwikkelingen die er voor moeten zorgen dat het bureau zich nog verder kan onderscheiden met digitale creativiteit en technologische oplossingen. Martin Kloos: 'Onze visie op brand commerce, waarbij technologie de grenzen tussen inspiratie en transactie vervaagt, vraagt om een proactieve en richtinggevende houding naar onze klanten. Om die reden heeft het strategieteam een centrale positie in de toekomst van ons bureau. Sytse heeft in zijn korte tijd bij ons aangetoond meer dan klaar te zijn om de kwaliteit van de projecten verder te verhogen, ons werkveld te verbreden en de rest van het team hier in mee te nemen.'

Lewis

Een nieuw gezicht bij communicatiebureau Lewis in Eindhoven: Carlijne Brouwers (26) versterkt als Digital Account Executive hier Lewis Pulse, het digital marketing-team van Lewis. Carlijne gaat als digital marketingspecialist een belangrijke rol spelen in de verdere integratie van de verschillende services van het bureau, door nauw samen te werken met de social media marketeers en content-specialisten bij het bureau.

Tot voor kort studeerde Carlijne European Studies in Maastricht, waar ze zich heeft gespecialiseerd in Communication and International Business. Vervolgens werkte ze als Agency Account Strategist bij Teleperformance, Google Partners. In deze rol ondersteunde ze diverse marketing- en communicatiebureaus op het gebied van Google AdWords.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken