Trouble Hour het winnende idee van Open Minds voor Amsterdam
- Bureaus
- 14 apr 2017 @ 09:04
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Pitches
- 14 apr 2017 @ 09:04
- Redactie Bureaus
Tijdens de creatief/wetenschappelijke pitch van gemeente Amsterdam en reclamebureau Open Now werkten vier teams van jonge gedragswetenschappers en creatieven aan het vraagstuk: hoe kunnen Amsterdammers en toeristen samen veiliger aan het verkeer deelnemen?
De jury koos het concept van creatief team Jazz Tonna en Arieke van Liere (WDKA) en gedragswetenschapper Dirkje van der Ven tot winnaar. De jury bestaande uit prof. dr. Rick van Baaren (Radboud Universiteit Nijmegen), Vera van den Bos (Gemeente Amsterdam) en Martijn van den Brakel (Open Now) koos voor het concept vanwege de sterke wetenschappelijke gedragsstrategie en creatieve kracht.
De gemeente Amsterdam gaat om de tafel zitten met het team om de mogelijkheden met betrekking tot uitvoerbaarheid te bekijken.
'Trouble Hour wordt Happy Hour', het concept richt zich op de fietsspits van Amsterdam. Via verschillende on- en offline media worden er bij toeristen bewuste en onbewuste psychologische drempels gecreëerd om tussen 17:00 en 18:00 uur te fietsen. Ook biedt het concept ludieke alternatieve activiteiten voor toeristen tijdens dit spitsuur. De teamleden wonnen, heel toepasselijk, ieder een nieuwe VanMoof citybike.
Open Minds is een ‘pressure cooker’ samenwerkingsproject tussen creatieven en wetenschappers op het gebied van gedrags- en communicatievraagstukken. Open Minds is een initiatief van Open Now en de gemeente Amsterdam, team ‘Gedragsbeïnvloeding, een andere kijk op handhaving’.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing