Trouble Hour het winnende idee van Open Minds voor Amsterdam

Trouble Hour het winnende idee van Open Minds voor Amsterdam
  • Bureaus
  • 14 apr 2017 @ 09:04
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Pitches

Tijdens de creatief/wetenschappelijke pitch van gemeente Amsterdam en reclamebureau Open Now werkten vier teams van jonge gedragswetenschappers en creatieven aan het vraagstuk: hoe kunnen Amsterdammers en toeristen samen veiliger aan het verkeer deelnemen?

De jury koos het concept van creatief team Jazz Tonna en Arieke van Liere (WDKA) en gedragswetenschapper Dirkje van der Ven tot winnaar. De jury bestaande uit prof. dr. Rick van Baaren (Radboud Universiteit Nijmegen), Vera van den Bos (Gemeente Amsterdam) en Martijn van den Brakel (Open Now) koos voor het concept vanwege de sterke wetenschappelijke gedragsstrategie en creatieve kracht.

De gemeente Amsterdam gaat om de tafel zitten met het team om de mogelijkheden met betrekking tot uitvoerbaarheid te bekijken.

'Trouble Hour wordt Happy Hour', het concept richt zich op de fietsspits van Amsterdam. Via verschillende on- en offline media worden er bij toeristen bewuste en onbewuste psychologische drempels gecreëerd om tussen 17:00 en 18:00 uur te fietsen. Ook biedt het concept ludieke alternatieve activiteiten voor toeristen tijdens dit spitsuur. De teamleden wonnen, heel toepasselijk, ieder een nieuwe VanMoof citybike.

Open Minds is een ‘pressure cooker’ samenwerkingsproject tussen creatieven en wetenschappers op het gebied van gedrags- en communicatievraagstukken. Open Minds is een initiatief van Open Now en de gemeente Amsterdam, team ‘Gedragsbeïnvloeding, een andere kijk op handhaving’.

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken