Yellowbrick en RLVNT lanceren datagedreven campagne

Yellowbrick en RLVNT lanceren datagedreven campagne
  • Bureaus
  • 28 apr 2017 @ 11:20
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Uit het onderzoek bleek onder andere dat de top tien frustraties rondom parkeren allemaal gaan over gemak, snelheid en kosten. Ook bleek dat Yellowbrick juist deze frustraties wegneemt. Er werd daarom gekozen om deze drie belangrijkste voordelen voor parkeerders centraal te zetten in de campagne.

Mark Veldhuizen van Zanten, creatief directeur bij RLVNT: 'Naast het benoemen van de voordelen vonden we het ook belangrijk om Yellowbrick een herkenbaar gezicht te geven en ervoor te zorgen dat het concept voor een langere tijd mee zou gaan. Zo werd de Yellowbrick superheld geboren, de held die plots tevoorschijn komt wanneer je parkeert en al het gedoe voor je uit handen neemt.'

RLVNT hees samen met videoproductiebureau Made.For.Digital een freerunner in een geel pak met een P erop en liet hem allerlei stunts doen, op een parkeerterrein en voor een blauw scherm. De gele superheld en zijn trucs zijn te zien in een tweetal online video’s, in een reeks (mobiele) banners, social uitingen en straks ook op allerlei onverwachte plekken in het land. Waar? Dat blijft nog even een verassing.

Credits

Klant: Yellowbrick | Bureau: RLVNT | Strategie: Leila de Zwart en Jurgen Retra | Creatie: Mark Veldhuizen van Zanten en Imre Engbers | Videoproductie: Made.For.Digital | Marktonderzoek: Validators

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken