Blyde Benelux werkt voor fintech-startup Peaks
- Bureaus
- 23 mei 2017 @ 10:15
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - CampagnesStartupOnline betalenMobileCommunicatie
- 23 mei 2017 @ 10:15
- Redactie Media
Fintech-startup Peaks heeft ervoor gekozen om zijn PR-activiteiten onder te brengen bij Blyde Benelux. Peaks is de eerste mobiele app die het mogelijk maakt om je wisselgeld eenvoudig te beleggen. De startup komt binnenkort met een eerste campagne, waar MarketingTribune al achter de schermen heeft kunnen kijken.
Het idee achter de app Peaks is simpel: gebruikers linken hun betaalrekening aan Peaks en bij iedere bankafschrijving rondt Peaks het bedrag af naar de volgende euro. Zo zet de gebruiker automatisch geld opzij, dat de gebruiker vervolgens belegt in de door hem of haar gekozen (duurzame) indextrackers (ETF’s). Blyde Benelux is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van een PR-strategie met langetermijnvisie. Het bureau zal onder meer ondersteuning bieden bij de communicatie rondom de lancering van de app en de uitrol van creatieve concepten.
'Wij zijn ontzettend trots dat Peaks ervoor heeft gekozen om met ons deze uitdaging aan te gaan', zegt Lorette der Kinderen, een van de oprichtsters van Blyde Benelux. De filosofie achter Peaks, gebaseerd op de oudhollandse piekenpijp, is dat vermogen opbouwen voor iedereen toegankelijk moet zijn zodat ieder individu het gevoel van financiële keuzevrijheid kan ervaren. 'Het gedachtegoed van Peaks sluit naadloos aan op onze missie: werken voor ondernemende merken met drijfveren groter dan alleen de commerciële ambities en focussen op een positieve footprint. Aan ons de eervolle taak om hun verhaal naar buiten te brengen en mensen mee te nemen in dit gevoel van financiële vrijheid.'
Financiële vrijheid
Sijbrand Tieleman, een van de oprichters van Peaks: 'Blyde begrijpt niet alleen onze filosofie maar deelt ook onze wens om als commercieel bedrijf het verschil te maken én het gevoel van financiële vrijheid voor iedereen mogelijk te maken. Samen willen we komende tijd merkbekendheid genereren, maar ook ons merkverhaal communiceren. Wij hebben er alle vertrouwen in dat het Blyde-team onze kernwaarden op optimale wijze weet te presenteren en zo een sterk profiel neer weet te zetten.'
Peaks, met Rabobank als belangrijke investeerder, is de eerste mobiele app die beleggen met je wisselgeld mogelijk maakt. Elke keer dat je betaalt, rondt Peaks het bedrag automatisch af naar de eerstvolgende euro. Zo ontstaat zonder grote impact op je uitgavenpatroon een beleggingspotje en maakt Peaks beleggen makkelijk. Peaks wil beleggen voor iedereen toegankelijk maken. Daarnaast vindt Peaks het belangrijk om onze aarde ook een leefbare plek te houden voor de volgende generaties. Dé manier om daar als individu en bedrijf iets aan te doen is te investeren in bedrijven die dat ook belangrijk vinden. Beleggen bij Peaks is beleggen in bedrijven die vooroplopen in duurzaamheid. Het bedrijf Peaks is gevestigd in Amsterdam en in 2016 opgericht door Tom Arends, Sijbrand Tieleman en Rutger Beens.
Binnenkort op MarketingTribune meer over de introductiecampagne van Peaks, inclusief een verslag van ons kijkje achter de schermen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
- Chocomel aast op samenwerking met Hak25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing