First Day of Spring ontwikkelt millennial-campagne Mazda
- Bureaus
- 4 mei 2017 @ 00:38
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MuziekStorytellingCampagnesDoelgroep
- 4 mei 2017 @ 00:38
- Redactie Bureaus
‘Drive Together’. Eenheid tussen auto en bestuurder. Hoe communiceer je deze filosofie van Mazda naar millennials? Reclamebureau First Day of Spring sloeg een brug tussen automotive en de nummer één interesse van millennials: elektronische muziek.
Het bureau initieerde een project waarbij de bekende Londense beatboxer en producer Beardyman één werd met de nieuwe Mazda MX-5. Hij componeerde live en in één take een track, opgebouwd uit niets anders dan autogeluiden. Met tien camera’s werd de videoclip geschoten.
Beardyman was voor deze uitdaging de perfecte match met Mazda. Hij staat erom bekend muziek te maken met behulp van de laatste technologische innovaties. Wat hij normaal met zijn stem doet, deed hij nu met de verschillende auto-onderdelen van de Mazda. Zo creeërde hij een bijzondere eenheid met de auto.
Kick, bass, high hat
Het dichtslaan van de motorkap werd de kick, de ronkende motor de bas, wrijving van de leren stoelbekleding de high hat. Elk geluid nam hij op en deze zette hij in een loop op zijn zelfontwikkelde samplecomputer. Vervolgens improviseerde hij live waardoor alle individuele muzieklijnen als instrumenten samenkwamen.
First Day of Spring is verantwoordelijk voor concept, campagne en mediastrategie. Big Shots voor de creatieve realisatie. Bekijk de making of, voor een blik achter de schermen van deze productie.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing