First Day of Spring ontwikkelt millennial-campagne Mazda

First Day of Spring ontwikkelt millennial-campagne Mazda
  • Bureaus
  • 4 mei 2017 @ 00:38
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MuziekStorytellingCampagnesDoelgroep

‘Drive Together’. Eenheid tussen auto en bestuurder. Hoe communiceer je deze filosofie van Mazda naar millennials? Reclamebureau First Day of Spring sloeg een brug tussen automotive en de nummer één interesse van millennials: elektronische muziek.

Het bureau initieerde een project waarbij de bekende Londense beatboxer en producer Beardyman één werd met de nieuwe Mazda MX-5. Hij componeerde live en in één take een track, opgebouwd uit niets anders dan autogeluiden. Met tien camera’s werd de videoclip geschoten.

Beardyman was voor deze uitdaging de perfecte match met Mazda. Hij staat erom bekend muziek te maken met behulp van de laatste technologische innovaties. Wat hij normaal met zijn stem doet, deed hij nu met de verschillende auto-onderdelen van de Mazda. Zo creeërde hij een bijzondere eenheid met de auto.

Kick, bass, high hat

Het dichtslaan van de motorkap werd de kick, de ronkende motor de bas, wrijving van de leren stoelbekleding de high hat. Elk geluid nam hij op en deze zette hij in een loop op zijn zelfontwikkelde samplecomputer. Vervolgens improviseerde hij live waardoor alle individuele muzieklijnen als instrumenten samenkwamen.

First Day of Spring is verantwoordelijk voor concept, campagne en mediastrategie. Big Shots voor de creatieve realisatie. Bekijk de making of, voor een blik achter de schermen van deze productie.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken