Gierige Gasten delen M&M's uit op Utrecht Centraal
- Bureaus
- 29 mei 2017 @ 09:39
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Social mediaActivatieCampagnesOutdoor
- 29 mei 2017 @ 09:39
- Redactie Bureaus
Op Utrecht Centraal zaten vrijdag de YouTubers Gierige Gasten in een reusachtige automaat. Hieruit deelden ze non-stop gratis M&M’s uitdelen tijdens de allereerste Share-a-thon. Hoe lang ze er zitten, werd bepaald door de kijkers van de Facebook-livestream, die met shares en likes de actie kunnen verlengen. 'Zo lang jullie delen, blijven wij uitdelen.'
De actie is onderdeel van M&M’s nieuwste campagne die volledig draait om delen. M&M’s biedt tijdelijk dubbele verpakkingen aan die perfect zijn om te delen: één voor jezelf, en één voor een ander. Maar de vraag met deze deelverpakking is natuurlijk: “met wie deel jij ‘m?”
Vrijdagmiddag beschouwden Niels en Martijn van de Gierige Gasten de stationshal als hun tijdelijke thuis. Het duo is vooral bekend van hun gierige YouTube video’s, waarbij ze zoveel mogelijk proberen te bereiken zonder iets uit te geven. 'We laten twee extreem gierige gasten een extreem gulle daad verrichten', aldus een M&M’s woordvoerder. 'Dat zijn ze waarschijnlijk niet gewend.'
Livestream-campagne van Fitzroy
De actie, ontwikkeld door reclamebureau Fitzroy, wordt vanuit de automaat met meerdere camera’s vastgelegd. Op de Facebook-pagina van M&M’s Nederland kan alles via de livestream op de voet gevolgd worden. Ook kunnen kijkers met shares en likes een speciale meter aanvullen. Deze loopt van 15 minuten naar 0. Een share betekent dat de meter helemaal wordt bijgevuld.
'Komt de meter onder de twee minuten, dan gaat er een alarm af, en begint het aftellen', aldus M&M’s. 'Het ligt volledig aan de kijker hoe lang ze blijven zitten. Misschien zijn ze er straks weer uit, maar misschien pas over een week.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing