Gierige Gasten delen M&M's uit op Utrecht Centraal

Gierige Gasten delen M&M's uit op Utrecht Centraal
  • Bureaus
  • 29 mei 2017 @ 09:39
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaActivatieCampagnesOutdoor

Op Utrecht Centraal zaten vrijdag de YouTubers Gierige Gasten in een reusachtige automaat. Hieruit deelden ze non-stop gratis M&M’s uitdelen tijdens de allereerste Share-a-thon. Hoe lang ze er zitten, werd bepaald door de kijkers van de Facebook-livestream, die met shares en likes de actie kunnen verlengen. 'Zo lang jullie delen, blijven wij uitdelen.'

De actie is onderdeel van M&M’s nieuwste campagne die volledig draait om delen. M&M’s biedt tijdelijk dubbele verpakkingen aan die perfect zijn om te delen: één voor jezelf, en één voor een ander. Maar de vraag met deze deelverpakking is natuurlijk: “met wie deel jij ‘m?”

Vrijdagmiddag beschouwden Niels en Martijn van de Gierige Gasten de stationshal als hun tijdelijke thuis. Het duo is vooral bekend van hun gierige YouTube video’s, waarbij ze zoveel mogelijk proberen te bereiken zonder iets uit te geven. 'We laten twee extreem gierige gasten een extreem gulle daad verrichten', aldus een M&M’s woordvoerder. 'Dat zijn ze waarschijnlijk niet gewend.'

Livestream-campagne van Fitzroy

De actie, ontwikkeld door reclamebureau Fitzroy, wordt vanuit de automaat met meerdere camera’s vastgelegd. Op de Facebook-pagina van M&M’s Nederland kan alles via de livestream op de voet gevolgd worden. Ook kunnen kijkers met shares en likes een speciale meter aanvullen. Deze loopt van 15 minuten naar 0. Een share betekent dat de meter helemaal wordt bijgevuld.

'Komt de meter onder de twee minuten, dan gaat er een alarm af, en begint het aftellen', aldus M&M’s. 'Het ligt volledig aan de kijker hoe lang ze blijven zitten. Misschien zijn ze er straks weer uit, maar misschien pas over een week.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken