Ken je dat verhaal van die duiker bij PostNL?
- Bureaus
- 29 mei 2017 @ 11:33
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Social mediaMarketingCampagnesActivatie
- 29 mei 2017 @ 11:33
- Redactie Bureaus
PostNL is een nieuwe campagne gestart, waarin de nabijheid van de uitgiftepunten wordt benadrukt. Onder het motto 'Verrassend dichtbij!' heeft Vertov het locatie-netwerk van PostNL zichtbaar gemaakt met een verrassende social media-campagne. ‘Er is altijd wel een Postkantoor of Pakketpunt bij jou in de buurt!' De campagne omvat een 'check-in & win'-actie voor consumenten.
Creative director Martijn Winkler van Vertov: 'Als kickoff maakten we een social video waarin we opmerkelijke gebruikers van PostNL pakketpunten portretteren. Ze halen producten op in een winkel die daar op het eerste gezicht totaal niet thuishoren. Een duikbril in de boekwinkel? Een haute couture jurk in de bouwmarkt? Uiteindelijk lossen we die vraag in met de boodschap van de video: wat voor pakket je ook bestelt, er is altijd een PostNL locatie bij jou in de buurt.'
Essentieel onderdeel van de campagne is een 'check-in-&-win'-actie, waarmee gebruikers van PostNL pakketpunten kans maken op een iPhone 7. Hiervoor moeten ze via Facebook of Instagram inchecken op de locatie van hun PostNL pakketpunt en gebruik maken van de hashtag #postnldichtbij. Zo wordt vanzelf op Facebook en Instagram zichtbaar wie en op welke plekken in Nederland een postpakket verstuurt of ontvangt.
Voor de winkels met een PostNL Postkantoor of Pakketpunt een extra mogelijkheid om hun online zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten. Daar wordt door heel Nederland inmiddels dankbaar gebruik van gemaakt.
De video is te bekijken op Facebook, Instagram en YouTube. De winactie loopt tot 5 juni.
Credits
Bureau: Vertov | Klant: PostNL | Concept en creatie: Martijn Winkler | Accountmanager: Mandy Lim | Verantwoordelijk bij klant: Gillian van Twist | Regie: Danny Maas | Productie: Anne Koopmanschap | Edit: Kevin Whelan | Animatie en ontwerp: Jitte Hoekstra
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor...
- Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Woedend wint Samsung Climate Solutions pitch
- Chocomel aast op samenwerking met Hak
- ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing