MassiveMusic opent kantoor in Japan
- Bureaus
- 2 mei 2017 @ 13:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkStrategieMuziek
- 2 mei 2017 @ 13:01
- Redactie Bureaus
MassiveMusic heeft zijn wereldwijde netwerk uitgebreid met een vestiging in de Japanse hoofdstad Tokio. Dit is het zesde kantoor van het Nederlandse muziekbedrijf, na vestigingen in Amsterdam, Londen, New York, Los Angeles en Shanghai.
De vestiging in Tokio wordt gerund door lokale muziekprofessionals, die de Japanse markt en cultuur als geen ander begrijpen. Het team bestaat uit Junya Terui (managing director en executive producer), Tamon Fujimi (business development manager) en Rick Sakurai, die voor MassiveMusic werkt als creative director en composer.
'We geloven er heilig in dat écht teamwork en creativiteit alleen kan ontstaan als mensen een connectie maken', zegt de Japanse voorman Terui. 'Door in Tokio een kantoor en studio te openen kunnen we de lokale markt perfect bedienen.'
'Veel kansen in Azië'
Hans Brouwer, CEO en oprichter van MassiveMusic: 'We hebben de afgelopen jaren fantastisch werk mogen maken in Japan, waarbij we helemaal verliefd zijn geworden op het land. Het openen van dit kantoor en zo de mogelijkheden in Azië uitbreiden was een logische stap. We willen zo nog beter samenwerken met merken en bureaus in Japan en innovatie naar een hoger plan brengen.'
Met het naderen van de Olympische Spelen van 2020 in Tokio was er geen beter moment om de Japanse markt te betreden. Brouwer: 'Na gewerkt te hebben aan de campagne van de Olympische Spelen van 2016 hopen we ook hier een belangrijke rol te kunnen spelen. Daarnaast zal de toenemende mondiale scope van merken en bureaus flink impact hebben op hun creatieve projecten. MassiveMusic kan hen daar als geen ander bij helpen, met ons internationale netwerk en de services die we bieden.'
Sleutelrol voor Tokio
'Tokio speelt een cruciale rol in de Aziatische cultuur en zakenwereld', voegt Terui toe. 'De afgelopen jaren zagen we een enorme toename van het aantal expats, wat laat zien dat de markt steeds internationaler wordt. Dat wij muzikaal en strategisch willen innoveren, sluit hier mooi bij aan. We willen mooi werk leveren voor merkcampagnes en zoeken naar samenwerkingen met innovatieve merken en vooruitstrevende bureaus. We kunnen hen op maat gemaakte en gecomponeerde muziek bieden, sonic branding en muzikale activaties.'
Fujimi: 'De markt verandert met de dag maar heeft nu echt een omslag bereikt. Japan was altijd behoorlijk geïsoleerd als land en cultuur. Maar dat verandert heel snel. Dat is direct te merken in advertising, waar westerse ideeën over creativiteit en kwaliteit steeds vaker zichtbaar zijn.'
MassiveMusic zou MassiveMusic niet zijn als er geen openingsfeest was. Op 11 mei aanstaande wordt de opening van het nieuwe kantoor gevierd bij Wall&Wall in Omotesando.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing