Novel wordt millennialbureau: 'In de beperking toont zich de meester'
- Bureaus
- 16 mei 2017 @ 12:09
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - StrategieDoelgroepen
- 16 mei 2017 @ 12:09
- Lucas Boon
Novel herpositioneert zich als millennialbureau. 'We werden al vaak gevraagd om jongvolwassenen te bereiken, nu maken we daar onze core business van', zeggen Novel-partners Maurice Seleky (l) en Maarten Bul. Maar wat maakt deze specifieke doelgroep nu eigenlijk zo interessant? Ter verdieping drie vragen aan eerstgenoemde.
Wat zijn millennials eigenlijk en waarom zijn ze interessant voor marketeers?
Wetenschappers en media hanteren verschillende definities, maar bij Novel zijn millennials alle mensen geboren in de periode 1980-2000. In de Verenigde Staten besteden millennials 200 miljard dollar per jaar en ook in Nederland vertegenwoordigen de 4.1 miljoen millennials een groot economisch belang. Daarbij zijn veel millennials invloedrijk als het gaat om consumptiepatronen van andere generaties - denk maar eens aan de millennial die Facebook heeft opgericht. Daarom zijn zij een van de belangrijkste doelgroepen voor marketeers.
Beperken jullie je klantenkring niet door op louter millennials te focussen?
In de beperking toont zich de meester. Feitelijk gezien waren wij al jaren bezig om millennials te mobiliseren voor klanten. Door daar nu onze core business van te maken en dat ook zo scherp te communiceren wordt het voor potentiële opdrachtgevers helderder waar ze Novel voor kunnen inschakelen. Bovendien zien we dat men in vrijwel elke sector problemen heeft om millennials te bereiken en duurzaam te verbinden. Van banken tot vakbonden en politieke partijen. Ook voor grote merken als Pepsi, die onlangs met schijn brand activism millennials probeerde te enthousiasmeren, is er nog flink wat werk te verzetten. En daar helpen we graag bij.
Voor welk 'millennialmerk' zouden jullie graag willen werken?
Een grote financiële dienstverlener uit de oude economie, zoals een bank of een verzekeraar, zouden we graag begeleiden naar de toekomst en transformeren naar een millennialmerk. Juist de millennialgeneratie is voor die bedrijfstak cruciaal. Niet alleen als klant, maar ook als medewerker of aandeelhouder.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor...
- Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Woedend wint Samsung Climate Solutions pitch
- Chocomel aast op samenwerking met Hak
- ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing