Reclamebranche herkent zich in Hovering Art Director

Reclamebranche herkent zich in Hovering Art Director
  • Bureaus
  • 22 mei 2017 @ 09:25
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCreatieActivatieInteractie

De nieuwste Adobe Stock campagne van Achtung McGarryBowen waarin we worden voorgesteld aan de ‘Hovering Art Director’ – en de bijbehorende wedstrijd waarin ontwerpers hun favoriete 'hover lines' kunnen insturen om kans te maken op hun eigen pratende designer toy – heeft de bureauwereld flink bezig gehouden.

'Op de eerste dag alleen al hebben we meer dan 1.000 inzendingen ontvangen. Creatieven proberen het ook buiten de wedstrijd om; veel creatieven willen de designer toy kopen. We kregen een aanbod vanuit Londen om 10 spuitbussen Volvo Life Paint in te ruilen voor een Hovering Art Director action figure', zegt Niklas Kristensen, senior copywriter van McGarryBowen Amsterdam.

De Hovering Art Director maakt dus veel los. De vraag is natuurlijk: wie heeft deze lines ingestuurd? Zonder in detail te treden kan Adobe onthullen dat 48% van de inzendingen afkomstig zijn van ontwerpers, terwijl 32% is ingestuurd door verbitterde copywriters. Opvallend is dat maar liefst 12% afkomstig is van art directors zelf.

'Zelden was de wereldwijde creatieve community zo engaged met een marketingcampagne', zegt Alexander Meyers, marketingmanager van Adobe Benelux. 'Met duizenden inzendingen in de eerste weken overtreft deze campagne qua bereik alle doelen die we hadden gesteld.'



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken