Reclamebranche herkent zich in Hovering Art Director
- Bureaus
- 22 mei 2017 @ 09:25
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCreatieActivatieInteractie
- 22 mei 2017 @ 09:25
- Redactie Bureaus
De nieuwste Adobe Stock campagne van Achtung McGarryBowen waarin we worden voorgesteld aan de ‘Hovering Art Director’ – en de bijbehorende wedstrijd waarin ontwerpers hun favoriete 'hover lines' kunnen insturen om kans te maken op hun eigen pratende designer toy – heeft de bureauwereld flink bezig gehouden.
'Op de eerste dag alleen al hebben we meer dan 1.000 inzendingen ontvangen. Creatieven proberen het ook buiten de wedstrijd om; veel creatieven willen de designer toy kopen. We kregen een aanbod vanuit Londen om 10 spuitbussen Volvo Life Paint in te ruilen voor een Hovering Art Director action figure', zegt Niklas Kristensen, senior copywriter van McGarryBowen Amsterdam.
De Hovering Art Director maakt dus veel los. De vraag is natuurlijk: wie heeft deze lines ingestuurd? Zonder in detail te treden kan Adobe onthullen dat 48% van de inzendingen afkomstig zijn van ontwerpers, terwijl 32% is ingestuurd door verbitterde copywriters. Opvallend is dat maar liefst 12% afkomstig is van art directors zelf.
'Zelden was de wereldwijde creatieve community zo engaged met een marketingcampagne', zegt Alexander Meyers, marketingmanager van Adobe Benelux. 'Met duizenden inzendingen in de eerste weken overtreft deze campagne qua bereik alle doelen die we hadden gesteld.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing