Sebastiaan Moesman leidt Improve Digital

Sebastiaan Moesman leidt Improve Digital
  • Bureaus
  • 9 mei 2017 @ 10:43
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online advertisingPersonaliaZakelijk

Sebastiaan Moesman, voormalig COO Worldwide van GroupM Connect, wordt de nieuwe CEO van Improve Digital. Hij moet de leidende positie van het bedrijf in digitale advertentie-technologie verder uitbouwen. De oprichters van het bedrijf, Joëlle Frijters (CEO) en Janneke Niessen (CIO) gaan een stap terug zetten nu ze het bedrijf in ruim negen jaar hebben geleid van idee naar 150 miljoen dollar omzet en meer dan 200 werknemers. Om het advertentiebedrijf verder vooruit te helpen, heeft Swisscom een nieuwe financiering toegezegd van 10 miljoen euro.

Terugtredend CEO Joëlle Frijters over Moesman: 'Hij is de juiste persoon om het bedrijf leiding te geven. Hij heeft niet alleen de juiste achtergrond en vaardigheden, maar hij heeft ook de juiste visie om het bedrijf vooruit te helpen.' Niessen: 'Improve Digital is bijna 10 jaar lang ons levenswerk geweest, dus dit was geen eenvoudige beslissing. Het is een geweldig bedrijf en een geweldig team, maar het is tijd voor verandering.'

Om het leidinggevende team verder te versterken na het vertrek van de oprichters, wordt een Chief Product Officer aangesteld. Frijters en Niessen blijven strategische adviseurs van de raad van bestuur.

'Lange termijn bewaken'

Moesman: 'Omdat het steeds belangrijker wordt voor adverteerders om digitale media op een betrouwbare en transparante manier in te kopen, groeit ook het belang voor media-eigenaars om een betrouwbare en transparante partner te vinden die ze ondersteunt in zowel het snel bereiken van zakelijke doelstellingen, als het bewaken van hun lange termijn positie als betrouwbare partners voor adverteerders.'

In deze rol brengt Moesman meer dan twintig jaar ervaring in media en technologie met zich mee, eerst als oprichter van zijn eigen bedrijf Reddion (verkocht aan WPP), en later via verschillende leidinggevende functies bij GroupM. Hij is een veteraan in de industrie die zijn diepe kennis van de bureauwereld en het product combineert met zijn eigen visie op wat omroeporganisaties, leveranciers van content en uitgeverijen nodig hebben. Hij zal de drie belangrijkste sterke punten waarop het bedrijf is gebouwd en de manier waarop het altijd heeft geopereerd verder te versterken: innovatieve technologie, uitstekende service, en transparante, duurzame zakelijke modellen.

Improve Digital heeft als missie om een slim, efficiënt en verantwoord digitaal bedrijf op te bouwen voor de zakelijke klanten. Het creëert technologie die marktplaatsen voor adverteren mogelijk maakt. Leveranciers van content, digitale uitgevers en omroeporganisaties gebruiken die technologie om munt te slaan uit hun video-, mobiel-, en internetadverteringsinventaris. Het bedrijf werkt samen met meer dan 250 van de grootste media-eigenaars ter wereld en ondersteunt het werk van 160.000 adverteerders. Improve Digital is een Swisscom-bedrijf met kantoren in Londen, Amsterdam, München, Antwerpen, Parijs, Milaan en Barcelona.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken