Second Degree lanceert newsroom met merkjournalisten

Second Degree lanceert newsroom met merkjournalisten
  • Bureaus
  • 10 mei 2017 @ 10:35
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekCopywritingStorytellingMedia

Second Degree, onderdeel van digitaal bureaunetwerk Dept, biedt vanaf heden een newsroom aan met merkjournalisten: een redactie van oud-journalisten en creatieven die samen werken aan content producties voor merken en media.

Elk merk gebruikt tegenwoordig social media, zoekt de samenwerking met een publisher of start zelf een eigen contentplatform als activatie voor de eigen kanalen. Martine Meijburg, oprichter van Second Degree: 'De basis blijft altijd een goed, kwalitatief en relevant verhaal voor de juiste doelgroep. Onze newsroom helpt merken hun beste verhalen te ontdekken, op de beste manier te vertellen en deze onder de doelgroep te verspreiden.'

Second Degree, in 2013 gestart als 100% LinkedIn-marketingbureau, heeft zich de afgelopen vier jaar gespecialiseerd in contentmarketing, social advertising en data-analyse binnen de B2B-markt.

Redactieformules 

'Sinds 2015 zien wij een duidelijke verschuiving bij onze klanten', zegt Meijburg. 'Voorheen richten merken zich voor 100 procent van hun merk op LinkedIn, maar steeds vaker is de vraag breder en neemt contentmarketing hier een centrale rol in. We maken nu longreads, schrijven whitepapers, blogs, podcasts, nieuwsbrieven, produceren beeldbanken en stellen redactieformules op. Onze betaalde campagnes hebben meer impact als we ook kunnen meedenken over de content die we aanjagen.'

Freek Staps (42) is een veteraan in de journalistiek en werkte zestien jaar bij NRC Handelsblad waar hij onder meer correspondent in New York was en vier redacties leidde waaronder Economie en Online. Ook is hij mede-oprichter van NRC Q waarvoor hij beloond werd met een Fellowship aan Harvard om onderzoek te doen naar online innovatie.

'Journalisten kunnen als geen ander goede verhalen vertellen', zegt Staps. 'Bedrijven weten dat en het publiek waardeert dat.'  Naast Staps zijn andere journalisten, creatieven en freelancers afkomstig van onder meer De Volkskrant, De Wereld Draait Door, Het Financieele Dagblad en reclamebureaus.

Volgens Staps is traditionele reclame soms 'kijk mij eens geweldig zijn'. 'Merkjournalistiek is juist laten zien wat je weet en op die manier relevant zijn voor je publiek. En dat is nou net iets wat journalisten heel goed kunnen: een verhaal vertellen vanuit de doelgroep in plaats van vanuit een marketingperspectief. Wij kijken naar een bedrijf en stellen dan de vraag: wat is nou echt belangrijk?'

Meetbare resultaten

Meijburg: 'Belangrijk is dat de content die we produceren meetbare resultaten oplevert voor onze klanten.' Naast de strategie en productie verzorgt Second Degree de verspreiding en monitoring van de content. Ook helpt de redactie traditionele en op print gerichte media meer online georiënteerd te worden.  

Second Degree levert hoogwaardige en resultaatgedreven content en efficiënte verspreiding. Het is bureau heeft zich aangesloten bij Dept, een internationaal netwerk van digital agencies. Vanuit kantoren in Europa en de US combineren 500 professionals creativiteit, technologie en data voor digitale oplossingen die merken helpen te groeien.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken