Topman Rik Ruts vertrekt bij UM
- Bureaus
- 18 mei 2017 @ 09:22
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaMediabureauStrategieReclame
- 18 mei 2017 @ 09:22
- Redactie Bureaus
Rik Ruts heeft besloten om na ruim vier jaar te vertrekken als topman van mediabureau UM. Hij vindt het tijd voor een nieuwe uitdaging. Het bedrijf gaat op zoek naar een nieuwe CEO.
‘Better Science, Better Art and Better Outcomes’ is de propositie van UM, die door Ruts inhoudelijk is vormgegeven. Vanuit deze propositie heeft hij zich gefocust op de digitale transformatie van het bureau, data een centrale rol gegeven en met UM Studios content-creativiteit binnen UM op de kaart gezet. Ook heeft Ruts gebouwd aan een sterk team met mensen van zowel binnen als buiten de mediawereld, waarmee hij de marketingcommunicatie en media effectiviteit voor vele UM klanten inhoudelijk heeft verbeterd.
De afgelopen jaren heeft het bureau onder zijn leiding onder andere de pitch van NLO gewonnen, het Coca-Cola-account na 30 jaar weten te behouden en verschillende Effies, AMMA’s, Lampen en SAN Accenten gewonnen. Deze wapenfeiten zijn van groot belang geweest voor het huidige succes van UM.
'Digitale transformatie gerealiseerd'
Diederik Beijer, CEO van moederbedrijf IPG Mediabrands Benelux: ‘Ik wens Rik veel succes bij zijn volgende stap en wil hem bedanken voor zijn passionele inzet. Ik heb met Rik vier jaar geleden een ‘andere denker’ binnengehaald en ben blij met de stappen die Rik heeft gezet om dit andere denken ook echt waar te maken. UM heeft een digitale transformatie doorgemaakt, processen en systemen zijn hierop aangepast en data heeft een centrale rol gekregen in de propositie voor onze klanten. Wij zijn klaar voor de volgende stap’.
Continuïteit en het voortzetten van de ingeslagen richting is het belangrijkste, omdat UM op dit moment in een goede flow zit. Daar gaat het huidige MT, dat bestaat uit Carolien van ’t Hek, Sander Pluijm, Richard van de Steeg en Yvonne Prins mee aan de slag. Parallel gaat het bedrijf we in alle rust op zoek naar een nieuwe CEO.
Rik Ruts, vertrekkend CEO van UM: 'Ik heb de afgelopen vier jaar met heel veel plezier bij UM gewerkt, veel kansen gekregen en mij als manager en leider goed kunnen ontwikkelen. UM heeft een enorme inhoudelijke groei doorgemaakt en is voor veel klanten een strategische businesspartner geworden. Ik wil mijn kennis en ervaring benutten in een nieuwe uitdagende managementrol of als ondernemer instappen in een mooi bedrijf. Door mijn vertrek bij UM kan ik mij nu volledig focussen op het realiseren van deze ambitie.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing