Topman Rik Ruts vertrekt bij UM

Topman Rik Ruts vertrekt bij UM
  • Bureaus
  • 18 mei 2017 @ 09:22
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaMediabureauStrategieReclame

Rik Ruts heeft besloten om na ruim vier jaar te vertrekken als topman van mediabureau UM. Hij vindt het tijd voor een nieuwe uitdaging. Het bedrijf gaat op zoek naar een nieuwe CEO.

‘Better Science, Better Art and Better Outcomes’ is de propositie van UM, die door Ruts inhoudelijk is vormgegeven. Vanuit deze propositie heeft hij zich gefocust op de digitale transformatie van het bureau, data een centrale rol gegeven en met UM Studios content-creativiteit binnen UM op de kaart gezet. Ook heeft Ruts gebouwd aan een sterk team met mensen van zowel binnen als buiten de mediawereld, waarmee hij de marketingcommunicatie en media effectiviteit voor vele UM klanten inhoudelijk heeft verbeterd.

De afgelopen jaren heeft het bureau onder zijn leiding onder andere de pitch van NLO gewonnen, het Coca-Cola-account na 30 jaar weten te behouden en verschillende Effies, AMMA’s, Lampen en SAN Accenten gewonnen. Deze wapenfeiten zijn van groot belang geweest voor het huidige succes van UM.

'Digitale transformatie gerealiseerd'

Diederik Beijer, CEO van moederbedrijf IPG Mediabrands Benelux: ‘Ik wens Rik veel succes bij zijn volgende stap en wil hem bedanken voor zijn passionele inzet. Ik heb met Rik vier jaar geleden een ‘andere denker’ binnengehaald en ben blij met de stappen die Rik heeft gezet om dit andere denken ook echt waar te maken. UM heeft een digitale transformatie doorgemaakt, processen en systemen zijn hierop aangepast en data heeft een centrale rol gekregen in de propositie voor onze klanten. Wij zijn klaar voor de volgende stap’.

Continuïteit en het voortzetten van de ingeslagen richting is het belangrijkste, omdat UM op dit moment in een goede flow zit. Daar gaat het huidige MT, dat bestaat uit Carolien van ’t Hek, Sander Pluijm, Richard van de Steeg en Yvonne Prins mee aan de slag. Parallel gaat het bedrijf we in alle rust op zoek naar een nieuwe CEO.

Rik Ruts, vertrekkend CEO van UM: 'Ik heb de afgelopen vier jaar met heel veel plezier bij UM gewerkt, veel kansen gekregen en mij als manager en leider goed kunnen ontwikkelen. UM heeft een enorme inhoudelijke groei doorgemaakt en is voor veel klanten een strategische businesspartner geworden. Ik wil mijn kennis en ervaring benutten in een nieuwe uitdagende managementrol of als ondernemer instappen in een mooi bedrijf. Door mijn vertrek bij UM kan ik mij nu volledig focussen op het realiseren van deze ambitie.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken