180 Kingsday wint pitch BMW

180 Kingsday wint pitch BMW
  • Bureaus
  • 15 jun 2017 @ 16:18
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Pitches

180 Kingsday, dat de afgelopen vijf jaar al als lead-agency voor MINI werkte, zal vanaf 1 september ook voor BMW gaan werken. Na een uitgebreide pitch onder begeleiding van 3MO kwam 180 Kingsday als beste naar voren.

Door deze uitkomst neemt BMW afscheid van zowel JWT als Nieuwe Koffie. Bureau J. Walter Thompson Amsterdam was ruim dertig jaar de lead-agency voor BMW in Nederland en met Nieuwe Koffie werd samengewerkt voor online communicatie.

Vanaf maart dit jaar vond een uitgebreid pitchproces plaats, waarin na een eerste oriënterende ronde met zeven bureaus, een pitchfase volgde met vier bureaus, waaronder JWT en Kingsday. Hierin presenteerden de bureaus op basis van een concrete briefing hun aanpak en creatieve concepten in verschillende rondes. Tijdens het gehele traject was er speciale aandacht voor het groeiende modellenaanbod van BMW Group dat meer klanten en nieuwe doelgroepen aantrekt. Dit betekent veel meer communicatie via meer kanalen, waardoor ook meer boodschappen in verschillende vormen ontwikkeld moeten worden. De manier waarop het bureau daarin samenwerkt met de klant was één van de centrale thema’s van de pitch.

Peter Haug, marketingdirecteur bij BMW Nederland: 'We zijn JWT zeer dankbaar voor hun bijdrage aan het bouwen van het merk BMW in Nederland. We beseffen dat ruim dertig jaar samenwerken heel bijzonder is en daarom zijn we uiterst zorgvuldig te werk gegaan. Uit de pitch bleek dat JWT onveranderd een fantastisch bureau is. Toch zijn we ervan overtuigd dat op dit moment 180 Kingsday het beste bij onze organisatie en mentaliteit past en nog beter dan de andere bureaus de nieuwe communicatie-uitdagingen aan weet te pakken.'

Bart Verhoef, hoofd van MINI: 'We hebben de afgelopen vijf jaar zeer plezierig en succesvol samengewerkt met Kingsday voor het merk MINI, bijvoorbeeld voor de introductie van de nieuwe MINI Clubman en Countryman. Ook de aanpak van 180 Kingsday om het merk MINI te herpositioneren, bevalt ons uitstekend. We kijken er dan ook naar uit onze samenwerking verder te versterken en te verdiepen.'

Sander Volten, CEO van 180 Kingsday: 'De afgelopen vijf jaar hebben wij met veel plezier en wederzijds vertrouwen gewerkt aan het succes van MINI in Nederland. In de pitch konden we schetsen hoe we de komende jaren op een zeer eigentijdse manier de merken BMW én MINI tot nóg grotere hoogte willen laten reiken. Het is fantastisch dat we deze visie nu ook mogen gaan uitvoeren met de teams van MINI en BMW.'

www.kingsday.com
www.180amsterdam.com

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken