Creatieve industrie op de bres voor verbinding
- Bureaus
- 30 jun 2017 @ 09:39
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijCampagnesStorytelling
- 30 jun 2017 @ 09:39
- Redactie Bureaus
We praten steeds meer over elkaar, niet met elkaar. Wat als elke Nederlander eens een gesprek zou voeren met een onbekende? Dat is het idee achter de campagne '8 miljoen gesprekken'. Vanaf september vinden diverse activiteiten plaats, geïnitieerd door de creatieve industrie in samenwerking met bedrijven, bekende Nederlanders, media en maatschappelijke partners. Het streven is alle Nederlanders te bereiken met een optelsom aan initiatieven.
Marc Oosterhout, VEA-voorzitter: 'De VEA bestaat 100 jaar. Wij verenigen de meest toonaangevende communicatie-, reclame- en mediabureaus. Dit is hét moment om de kracht van ons vakmanschap, onze creativiteit in te zetten voor een maatschappelijk doel. Wij willen de krachten van al onze leden bundelen en misschien zelfs andere partijen zoals omroepen, om samen een campagne te maken die Nederlanders met elkaar verbindt.', aldus Marc Oosterhout, voorzitter VEA.
Het idee van 8 miljoen gesprekken komt van This, That + The Other in samenwerking met Mark Muller van Achtung McGarry Bowen. Philip Brink (TTTO): 'Mensen verlangen bewust of onbewust naar sociaal contact en verbondenheid. Maar, tegelijkertijd vermijden ze contact met onbekenden. Een simpel gesprek met iemand buiten de eigen bubbel leidt vaak tot meer begrip en nuance.'
‘Open-source campagne’
'8 miljoen gesprekken' is een open-source campagne. Veel toonaangevende bureaus uit de creatieve industrie hebben het basisidee verder uitgewerkt. Deze creatieve uitwerking varieert van originele middelen om gesprekken op gang te brengen tot visuele uitingen en bijzondere ontmoetingsplekken.
Niet alleen de bij de VEA aangesloten reclamebureaus maar ook adverteerders, mediabedrijven, productiemaatschappijen, regisseurs, fotografen en andere disciplines uit de creatieve industrie worden opgeroepen om mee te doen en samen een beweging in gang te zetten.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- VEA
- Philip Brink
- TTTO
- This
- campagne
- McGarryBowen
- That + The Other
- 8 miljoen gesprekken
- gesprek
- Mark Muller
- Achtung
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing