Eerste Grand Prix uitgereikt bij Health Lions

19jun 201709:34
  • Bureaus
  • 6586 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MVOMaatschappijAwardCannes

nieuws De kop is er af, Cannes Lions 2017 is van start gegaan. Het openingsweekend leverde direct winnaars op in de categorieën Health & Wellness en Pharma. Ook werden de eerste Grand Prix uitgereikt: voor 'Meet Graham' van het Australische Clemenger BBDO (Health Lion) en 'Immunity Charm' van McCann India (Health Lion for Good).

Het is sinds 2014 traditie om het festival 'gezond' af te trappen. Dit jaar kwamen in de categorie Health & Wellness in totaal 2.245 inzendingen binnen, waarvan er 65 zijn bekroond met een Leeuw: veertien keer goud, twintig keer zilver en dertig keer brons. 'Meet Graham' van Clemenger BBDO Melbourne (Australië) won de Grand Prix, samen met klant Transport Accident Commission Victoria.

Juryvoorzitter Health & Wellness Mike Rogers, creative partner van het Duitse bedrijf Serviceplan Health & Life: 'Since the introduction of Lions Health in 2014, it’s been fascinating to witness the incredible impact the Health & Wellness Lion has had on the industry perception of healthcare creativity. We’ve seen the work flourish and this year’s shortlist showed a range and depth of work, crossing technology and the creative use of data.'

Geen Pharma Grand Prix

Voor de Pharma Lions kwamen 590 cases binnen, waarvan er 25 zijn bekroond (6 goud, 9 zilver en tien keer brons). In deze categorie werd geen Grand Prix toegekend.

Pharma-juryvoorzitter June Laffey, executive creative director van McCann Health, Australia & South East Asia: 'In Pharma, we can create work that changes lives and we award the very best work in the world. The shortlist was formidable and there were lots of strong productive arguments in the jury room. Throughout the judging process we were mindful that the work we award reflects what is possible creatively and what can be possible in the future in this highly regulated space.'

Health Lion for Good

De Lions Health Grand Prix for Good ging naar 'Immunity Charm' van McCann Health uit New Delhi, een campagne voor het ministerie van Volksgezondheid van Afghanistan. Deze speciale prijs werd gejureerd onder leiding van Caleb Tiller, executive director of Communications & Public Affairs van de United Nations Foundation. 'The Lions Health Grand Prix for Good award sits at the cross-section of creativity and social impact', zegt Tiller. 'It’s an exciting time for our community, as cross-pollination between sectors is creating new opportunities to engage people in driving social change and improving lives.'

Healthcare Agency of the Year werd Area 23 uit New York, gevolgd door Medulla Communications uit Mumbai en McCann Health uit New Delhi. Healthcare Network of the Year werd McCann Health, voor FCB Health en The CDM Group. 

Bekijk alle winnaars in ons Dossier Cannes Lions 2017.




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners