JongeHonden team wint Goud bij Young Lions Competition in Cannes

JongeHonden team wint Goud bij Young Lions Competition in Cannes
  • Bureaus
  • 26 jun 2017 @ 14:03
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieMarketingAwardsCannes

Afgelopen week won een JongeHonden team dat deelnam aan de Young Lions Competition in Cannes goud. In de categorie Cyber leverden Scott Kooken en Michael James Phillips na een pitch van slechts 24 uur het beste werk.

'Naast de drie gouden Lions die door de gevestigde Nederlandse orde geoogst werden, wonnen JongeHonden Scott Kooken en Michael James Phillips ook goud', melden de Jonge Honden trots. Dit met de door het festival georganiseerde Young Lions Competition, in de categorie Cyber. Scott Kooken (21) en Michael James Phillips (26) zijn beide werkzaam bij Achtung! Mcgarrybowen / Kraftwerk). Wat betreft precies hun prijs?

Digitale creatieven van over de hele wereld kregen slechts 24 uur de tijd om een geïntegreerde social media campagne te ontwikkelen, voor Product RED, waarbij gebruik werd gemaakt van zowel het platform als de technologie erachter. Het werk werd beoordeeld door de Cyber jury.

Product
RED is een initiatief opgezet door de zanger van U2, Bono en Bobby Schriver om geld in te zamelen voor Global Fund, een organisatie die onderzoek doet naar aids, en mensen die aids hebben geneest. Dit doen ze door samenwerkingen aan te gaan met de beste producten van de grootste merken wereldwijd (denk aan de (iPhone RED). Een deel van de opbrengsten van het product gaat naar Product RED. Maar, doordat alles bij derde partijen plaatsvindt, hebben ze geen directe connectie met hun doelgroep.

De briefing
Ontwikkel een (Cyber) campagne waarmee direct contact wordt gelegd met de doelgroep, zonder gebruik te maken van al bestaande samenwerkingen.

Het idee 
RED products werken alleen met producten die al heel groot zijn, terwijl er veel kleine producten en start-ups zijn die graag iets goeds doen voor de wereld en heel veel zouden hebben aan het (RED) label.

Voor de eerste keer ooit gaat met (RED) op zoek naar The (Next) RED products

The(Next)Red is een movement waar (RED) de samenwerking gaat opzoeken met de doelgroep opzoek naar de volgende (RED) products. Om het te launchen gaat (RED) zich in kickstarter hacken. Het startpunt van de geweldige nieuwe producten.

Mensen kunnen onderdeel worden van de (RED) product line door heel simpel ‘(projectnaam) RED’ toe te voegen aan hun kickstarter project. Als een project ondersteund wordt, wordt het onderdeel van de RED line. Want als mensen geloven in het product, zou (RED) dat ook moeten doen. 

De deelnemende teams aan de Cannes Young Lions Competition zijn geselecteerd naar aanleiding van de jaarlijkse 24 uurs JongeHonden pitch. Begin deze maand werkten 24 teams 24 uur lang op een pitch voor Nike Football. De 3 winnende teams verkregen hiermee automatisch het privilege Nederland te vertegenwoordigen in één van de categoriën van de Young Lions Competition, die tijdens het Cannes Lions Festival heeft plaatsgevonden. De jonge winnaars Scott Kooken en Michael James Phillips gaf de Nederlandse delegatie een extra gouden reden om trots op te zijn! 
(PvWK)

Daarnaast wonnen twee JongeHonden nog eens de Gouden Zaag. Klik hier voor de 6 nominaties. Lees hier verder over de winnaars.

Video over brief & concept Young Lions Competition, in de categorie Cyber, kijk hier  

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken