KLM feliciteert geslaagden op ludieke wijze
- Bureaus
- 2 jun 2017 @ 17:09
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 2 jun 2017 @ 17:09
- Redactie Online
NEEW ontwikkelt ‘KLM’s Geslaagde Actie’; vliegtickets verstoppen in de uitgehangen schooltassen van geslaagde middelbare scholieren. Nederlands grootste luchtvaartmaatschappij speelt in op de traditie van het uithangen van de tas aan de vlag. Maar liefst vijf keer twee wereldtickets worden in de schooltassen verstopt en tien keer twee Europa-tickets. De vliegbestemmingen mogen de winnaars zelf kiezen.
Wanneer je geslaagd bent voor je eindexamen wil je maar één ding: van je vrijheid genieten en de wereld zien. Daarom trekt KLM in de vroege ochtend van 16 juni door Nederland om deze droom voor een aantal gelukkige geslaagden werkelijkheid te maken. De actie is door NEEW ontwikkeld. Daphne Koenen: ‘Het leek ons altijd al leuk om iets te doen met dit gekke gebruik rondom het slagen. We zagen de tas aan de vlag als een ludiek medium waar nog nooit iets mee is gedaan. Vervolgens zagen we dat geslaagden er graag opuit trekken nadat ze klaar zijn met school. Dit was voor ons een kans om de oer-Hollandse traditie te koppelen aan een oer-Hollands merk: KLM. We trokken onze stoute schoenen aan en hebben KLM opgebeld. Binnen een paar weken waren we live.’
De actie wordt gelanceerd door middel van een online-campagne en een actiesite. Via klm.nl/geslaagd kunnen de toekomstige geslaagden alvast via Google Street View de vlag uithangen. Op die manier tonen ze aan KLM waar hun tas aan de vlag hangt wanneer zij dat felbegeerde diploma op zak hebben.
Credits
Bureau: NEEW
Creatives: Daphne Koenen & Timon Zijderlaan
Account Manager: Josien Vink
3D Productie: Colorbleed
Actiesite: Livewall
Verantwoordelijk bij klant: Germaine Vogelaar, Anouk Dozel
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Germaine Vogelaar
- Josien Vink
- KLM
- Anouk Dozel
- Daphne Koenen
- Timon Zijderlaan
- Colorbleed
- Livewall
- NEEW
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing