MEC en Maxus+Helder fuseren tot een nieuw mediabureau met nieuwe naam en propositie

MEC en Maxus+Helder fuseren tot een nieuw mediabureau met nieuwe naam en propositie
  • Bureaus
  • 1 jun 2017 @ 20:38
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Mediabureau

GroupM brengt de wereldwijde operatie en teams van Maxus en MEC samen in een media-, content- en technologiebureau onder de wereldwijde leiding van MEC’s huidige CEO Tim Castree. Het nieuwe bureau zal op 1 januari 2018 gelanceerd worden onder een nieuwe naam.

In Nederland is de basis voor Maxus+Helder gelegd binnen MEC in 2010 en sindsdien heeft Maxus+Helder zich ontwikkeld tot een brand response agency. In het bijzonder heeft Maxus+Helder een sterke propositie op het gebied van TV/Video ontwikkeld voor zowel branding als direct response en sales.

MEC heeft zich in de afgelopen jaren gericht op de ontwikkeling van haar digitale positionering, zowel door organische groei alsmede door acquisities. MEC heeft in-house creatieve digitale expertise gebouwd door middel van MEC Wavemaker.

Met de GroupM acquisitie van Greenhouse Group en Bannerconnect hebben beide bureaus verder gebouwd aan de link tussen branding en performance.

Maxus+Helder en MEC delen een gemeenschappelijke cultuur en ambitie. Beide agencies hebben bovendien een sterk netwerk van lokale bureaus en ondernemende mentaliteit. Gezamenlijk zullen de bureaus alleen maar sterker worden op het gebied van digital, content en technologie.

Edward Knol - CEO Maxus+Helder: 'De afgelopen vier jaren stonden in het teken van het bouwen aan een bureau met een sterke propositie, wat mede is vormgegeven door de acquisitie van Helder in 2016. Het nieuwe bureau biedt onze klanten en ons team straks een nog beter fundament om het Brand Response Model sneller op te schalen.'

Isabelle Dacz - CEO MEC: 'Onze integratie met Maxus+Helder is een ‘once in a lifetime opportunity’, om zo een duurzaam en toekomstgericht bureau te creëren. Hiermee zullen we onze ambitie om het meeste onderscheidende en meest bewonderde media-, content- en technologiebedrijf van de wereld te worden, kunnen waarmaken. De geschiedenis en cultuur van beide bedrijven passen enorm goed bij elkaar en daarmee is deze integratie volkomen logisch. We delen opvallend vergelijkbare waardes, mindset en aanpak hoe we klanten benaderen. De bureaus zijn beide gevuld met de slimste mensen uit de industrie, die zowel entrepreneurs als experts zijn.'

Eric Kramer - CEO GroupM: 'We hebben een heldere ambitie om te transformeren en zijn daar uitermate serieus in. Dit stelt ons in staat om significante investeringen te doen in de toekomst van onze bureaus; vasthouden en aantrekken van het beste talent met inspirerende workplaces, het creëren van verschillende culturen en approaches en een gedeelde focus in het helpen om klanten te laten winnen. De centrale GroupM organisatie zal de bureaus helpen met de integratie.'

www.mecglobal.nl
www.maxusglobal.nl
www.groupm.com

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken