Omnicom PR Group wint overheidscampagne 'Alert Online'

Omnicom PR Group wint overheidscampagne 'Alert Online'
  • Bureaus
  • 1 jun 2017 @ 11:41
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PRCommunicatiePitchesCampagnes

Omnicom Public Relations Group gaat cybersecurity onder de aandacht brengen in opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie. De jaarlijkse bewustwordingscampagne ‘Alert Online’ van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) is na een aanbesteding gegund aan OPRG, dat een fusie is van Ketchum, FleishmanHillard en Porter Novelli.

Alert Online wil overheden, bedrijvende wetenschap en burgers in beweging brengen om samen te werken aan cybersecurity. Zo kan de weerbaarheid worden vergroot. Gedurende het jaar zullen in het kader van Alert Online verschillende activiteiten worden georganiseerd om aandacht te vragen voor cybersecurity. Het zwaartepunt ligt hierbij in de campagneweken van 2 tot 13 oktober 2017.

'Het winnen van deze pitch is, naast een prachtige communicatiecampagne, een belangrijk moment om de collectieve kracht en hoge kwaliteit van ons nieuwe team op basis van drie wereldwijde netwerken te laten zien', aldus Rosalinde van de Wall, General Manager en Managing Director van OPRG. 

Creativiteit en cybersecurity

'Deze campagne vereist precies waar onze kracht ligt op het gebied van Shared Value; het bij elkaar brengen van diverse partijen en kennis om samen te werken aan een belangrijk maatschappelijk en zakelijk doel', zegt Monique Botman, managing director Social Impact & Creating Shared Value bij OPRG. 'Het talent en de expertise van onze mensen op het gebied van cybersecurity vormden de basis van ons voorstel bij de pitch. Onze creatieve online strategieën gaven de doorslag.'

Omnicom Public Relations Group Nederland is een full-service communicatieadviesbureau dat zich inzet voor bedrijven, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties. De organisatie is een collectief van de drie mondiaal vooraanstaande PR- en Public Affairs-bureaus FleishmanHillard, Ketchum en Porter Novelli en richt zich op drie aandachtsgebieden: Social Impact & Creating Shared Value, Creative Strategy (insights & analytics, social en digital, content en creatie) en Reputatiemanagement. 
 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken