Roorda brengt ode aan de praatpaal

Roorda brengt ode aan de praatpaal
  • Bureaus
  • 23 jun 2017 @ 15:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Roorda heeft de campagne ontwikkeld waarmee het Ministerie van Infrastructuur en Milieu de weggebruikers ervan op de hoogte brengt dat alle praatpalen vanaf 1 juli definitief verdwijnen. Na ruim 50 jaar is de gele praatpaal uitgepraat. Het was een icoon langs de Nederlandse snelweg; een reddingsboei bij pech. Hier hebben veel mensen hulp ingeschakeld en konden ze even hun verhaal kwijt.

Roorda heeft de campagne ontwikkeld waarmee het Ministerie van Infrastructuur en Milieu de weggebruikers ervan op de hoogte brengt dat alle praatpalen vanaf 1 juli definitief verdwijnen. Na ruim 50 jaar is de gele praatpaal uitgepraat. Het was een icoon langs de Nederlandse snelweg; een reddingsboei bij pech. Hier hebben veel mensen hulp ingeschakeld en konden ze even hun verhaal kwijt.

Joeri Jansen, creative director van Roorda Reclamebureau: 'Als je in al die jaren zoveel voor Nederlandse automobilisten hebt betekend, dan verdien je een bijzonder dankwoord. Daarom hebben we Nico Dijkshoorn, Sanne Wallis de Vries en Ronald Giphart gevraagd om mooie laatste woorden voor de praatpaal te schrijven en deze in een ode aan de praatpaal te brengen.'

De campagne is op radio te horen en op Facebook te zien, vanaf 28 juni verschijnt de campagne ook in huis-aan-huisbladen.

Credits

Klant: Ministerie van Infrastructuur en Milieu | Verantwoordelijk bij klant: Angela Verkade, Karin van de Meeberg en Job Stuijt | Bureau: Roorda Reclamebureau | Creative director: Joeri Jansen | Creatie: Edward van der Veen & Roy Frencken | Account: Joyce Stuurman en Hans Bauman | Strategie: Joost Baalbergen (Tabula Rasa) | Mediabureau: Initiative Media | Producer bureau: Marcel Ossendrijver | Verantwoordelijk bij klant: Angela Verkade, Karin van de Meeberg en Job Stuijt | Regie/fotografie: Jeroen Hofman | Executive producer: Jelani Isaacs (New AMS Film Company) | Producer: Laura Hannewijk (New AMS Film Company) | DOP: Jarl Piepers | Geluid: Daan Arens Offline edit: Daan Adèr | Online edit: Tom Schrooten (Botoboto) | Grading: Jefta Arts (Pineapple Imaging) | Compositing: The Compound | Sound design: Michiel Wesselink (Soundcircus) | Postproductie: The Compound | Design: Dino Kho | Social: Claire Du Pon en Bonnie van den Heuvel

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken