Selmore wint de Lotto
- Bureaus
- 22 jun 2017 @ 12:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - BrandingMerkenCampagnesPitches
- 22 jun 2017 @ 12:01
- Redactie Bureaus
Lotto, een spel van de Nederlandse Loterij, heeft na een strategische en creatieve oriëntatie gekozen voor Selmore. Het reclamebureau werkt samen met Lotto aan een sterker merk. Een nieuwe campagne voor Lotto zal dit jaar al te zien en te beleven zijn.
Arno de Jong, directeur brands & portfoliomanagement Nederlandse Loterij: ‘Wij waren op zoek naar een bureau dat goed past binnen onze bureau-strategie voor Nederlandse Loterij. Een bureau dat de uitdagende opdracht voor het merk Lotto aankan en zich goed voelt in de samenwerking met andere specialistische bureaus. Wij zijn verheugd met onze keuze voor Selmore.’
Michael Kastelijns, marketingmanager Lotto: ‘De keuze voor Selmore is niet alleen ingegeven door hun naam. Al is het overduidelijk onze ambitie om met Lotto veel meer loten te verkopen en heel veel meer mensen blij te maken met een geweldige prijs. De klik met het Selmore team was gewoon goed en hun ideeën sluiten naadloos aan op hoe wij ons merk en ons spel verder willen uitbouwen. Met zo’n partner werken wij graag samen.’
Brede aanpak op alle niveaus
Selmore heeft tijdens de pitch een nieuw guiding idea ontwikkeld voor Lotto. Een idee waar beide partijen 'met z’n allen heel veel energie van krijgen'. Dat nieuwe idee stuurt op alle niveaus: van online advertising, social content, tv-commercials, activaties, winkelmateriaal tot en met de loten zelf.
Niels Westra, creative partner Selmore: ‘We zijn met ons guiding idea dichter dan ooit onder de huid van Lotto-spelers gekropen. We weten wat spelers beweegt, waar ze van dromen en wat ze wel en wat ze niet willen. Bij Lotto speelt de lol van het spelen een grotere rol. Lotto is namelijk het leukste spel onder de kansspelen. Daarmee geven we Lotto een unieke positie binnen het merkenportfolio van Nederlandse Loterij.’
Selmore United
Selmore werkt intensief samen met andere bureaus om het nieuwe guiding idea van Lotto tot leven te brengen. Samen met UM is de media- en campagnestrategie ontwikkeld. Met brand identity bureau Millford wordt gewerkt aan een nieuwe visuele identiteit en tone of voice. Selmore bouwt met House of Sports eigen activaties rondom het Team LottoNL-Jumbo. En met Yune ontwikkelt het bureau een social communicatielaag.
De samenwerking met specialistische bureaus biedt volgens Selmore de mogelijkheid om het guiding idea in alle disciplines uit te werken en echt geïntegreerde oplossingen voor Lotto te maken. Daarvoor heeft het bureau vorig jaar een specifiek label in het leven geroepen: Selmore United.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing