Suiker-arme Fruitella blijft zoet, nu de kinderen nog

Suiker-arme Fruitella blijft zoet, nu de kinderen nog
  • Bureaus
  • 29 jun 2017 @ 11:16
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMerkenCommercialsCampagnes

Fruittella heeft een nieuw snoepje in het schap: Fruittella 30% Minder Suiker. Reclamebureau Kokoro Amsterdam kreeg de opdracht om hier een introductiecampagne voor te ontwikkelen. De boodschap: 'Wat zijn ze lekker zoet!' De snoepjes, niet de kinderen op de achterbank.

Fruittella 30% Minder Suiker bevat (duh) minder suiker, maar smaakt volgens de diverse tests voor de volle 100% als de Fruittella die we allemaal kennen. Met dat gegeven is Kokoro aan de slag gegaan. Het bureau introduceert de campagneregel: '30% Minder suiker. 100% Fruittella.'

In de nieuwe commercial kozen de makers voor een superherkenbare situatie voor de doelgroep (vrouwelijke boodschappers met kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar). Het concept is verder doorvertaald op de winkelvloer en diverse online middelen.

Credits

Klant: Perfetti Van Melle (Fruitella) | Bureau: Kokoro Amsterdam | Verantwoordelijk bij klant: Wilma Bouw, Simone Vis, Michiel Goedvolk | Strategie: Caroline van Hoof | Creatie: Henk Oortwijn & Yvo de Lange | Creatieve directie: Wouter Vanhaeren & Merlijn van Vliet | Project manager: Valery Story | CSD: Frieda Ulsamer de Waard | Regie: Rene Nuijens | D.O.P.: Dries Delputte | Gaffer: Erik van Wouden | 1st: Ron Groenewoud | Editor: Will Judge | Online & Grading: Lastpost.tv | Productie: Nosh Foodfilms | Sound: Amp.amsterdam



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken