[Interview] Hesling Reidinga over KRFL ofwel Khanna\Reidinga\Faralley\LeBon

[Interview] Hesling Reidinga over KRFL ofwel Khanna\Reidinga\Faralley\LeBon
  • Bureaus
  • 28 jul 2017 @ 09:11
  • Link
  • Katja Brokke
    Katja Brokke

    redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • InterviewReclame

Samen sta je altijd sterker. Dat moeten Rikki Khanna en Hesling Reidinga hebben gedacht toen ze met zwaargewichten Maarten Versteege en Michel de Goede fuseerden en een nieuw creatief bureau opzetten: KRFL. We spreken met Reidinga over de transitie van Khanna\Reidinga.

Hallo Hesling. Groot nieuws, Khanna\Reidinga wordt Khanna\Reidinga\Faralley\LeBon (KRFL)! Waarom?

Het was voor ons een heel natuurlijke stap. In het verleden hebben we al erg prettig en succesvol samengewerkt. Al meerdere malen resulteerde dit in nieuwe klanten en mogelijkheden. Onze ideeën over het vak sluiten goed op elkaar aan en we merkten dat er een behoefte bij onze klanten was voor onze diensten zowel verder upstream als in de productiefase. Daarnaast zijn we complementair aan elkaar en bood dit voor ons vieren de mogelijkheid om een grote stap te maken.

Kun je KRFL introduceren?

KRFL is een onafhankelijk creatief bureau dat vanuit een stevige strategische basis, Internationale en Nederlandse merken, creatief hoogstaand werk levert. Door onze enorm diverse samenstelling qua mensen zijn we ook nog eens mooie afspiegeling van de wereld  waarin we leven waardoor we ook goed in staat zijn aansluiting te maken bij een divers publiek.

Khanna\Reidinga liep goed. Toch besluit je het roer om te gooien en een nieuw bedrijf te beginnen. Wat ging daaraan vooraf?

KRFL is niet een helemaal nieuw bedrijf, het is meer een fusie van twee gelijkgezinde bureaus. Met de komst van Michel de Goede en Maarten Versteege zijn we fors verbreed, in capaciteiten en in klanten. Dit is iets wat het werk voor onze klanten ten goede komt. Hierdoor hebben we meer continuïteit gecreëerd en het niveau verder verhoogd.

Welk verleden heb je met Versteege en De Goede?

Ik heb in het verleden al nauw samengewerkt met Maarten en Michel bij Poolworldwide. Daardoor was er al een goed vertrouwen en wisten we dat er een solide basis was voor een gezonde samenwerking. In de afgelopen jaren heeft Rikki met K\R ook meerdere malen met Michel en Maarten gewerkt voor onder andere Volkswagen en NN en dat klikte ook meteen. Eind 2016 zijn we om tafel gaan zitten en werd het idee voor een samenwerking geboren. 

In welk opzicht verschilt het bedrijf en de aanpak van Khanna\Reidinga? Wat verandert er?

De rollen zij nu duidelijker verdeeld. In het verleden hadden we verschillende petten op waardoor het soms moeilijk kon zijn om ons goed te richten op ontwikkeling binnen onze eigen expertise. Doordat we ons nu allemaal duidelijk kunnen focussen is het makkelijker om vooruit te kijken en te groeien. 

Vier kapiteins op één schip… Waar liggen de knelpunten?

Het klinkt heel saai, maar die zijn er niet.

Waarin versterken jullie elkaar?

Dat is dan weer heel helder. We zijn nu een completer team en brengen daarmee een completer aanbod. Strategie, creatie, design, productie. Hiermee zijn we in staat om binnen het bedrijf klanten van A tot Z te kunnen bedienen.

Wat kunnen bedrijven/merken van KRFL verwachten en waarin onderscheid je je?

Een toename van interessante strategisch-creatieve cases die wij ontwikkelen voor onze groeiende en progressieve klantenkring. Ik moet zeggen dat het afgelopen jaar al voor zoveel verassingen heeft gezorgd dat ik helemaal niets kan uitsluiten. Verder denk ik dat de omvang van ons bureau in combinatie met de manier waarmee wij samen met onze klanten tot inzichten en resultaten komen, onderscheidend zijn binnen de bureauwereld.

Wat is het laatste nieuws?

Dat de wereld richting autonoom gaat en dat onze nieuwe klant TomTom daar een cruciale rol in gaat spelen. En dat we een heel vette kunstenaar hebben gevonden die graag wil exposeren in ons nieuwe kantoor!

Lees ook: Creatief bureau Khanna\Reidinga gaat verder als KRFL

Katja Brokke

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken