BrandBase lanceert campagne WNF op Amsterdam FashionWeek

BrandBase lanceert campagne WNF op Amsterdam FashionWeek
  • Bureaus
  • 14 jul 2017 @ 10:53
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Bas Kosters en het Wereld Natuur Fonds (WNF) maakten samen een exclusieve collectie T-shirts. Ieder shirt heeft een uniek nummer, van 1 tot en met 3900. Dit aantal staat voor het alarmerend lage aantal tijgers dat nog leeft in het wild. Zeker in de mode-industrie zien we het dier en de tijgerprint vaak terug. De tijger wordt vaak als stijlicoon gebruikt, maar heeft daar zelf veel te weinig profijt van gehad.

Dit was het inzicht voor BrandBase voor de fashionable insteek van het concept. De keuze voor Bas Kosters was voor BrandBase een logische.

Tjeerd Buntsma en Jonathan van Loon, creatieven BrandBase: “De ontwerpen van Bas Kosters zijn spraakmakend met een maatschappelijk karakter, daarbij maakt Bas vaak gebruik van prints, precies datgene wat de tijger zo mooi maakt.”

100 jaar geleden leefden er nog 100.000 tijgers in het wild. Door stroperij en de verwoesting van leefgebieden, waren dit er in 2010 nog maar 3200. Reden voor het WNF om een wereldwijd reddingsplan te starten om dit aantal te verdubbelen. Dit plan gaat niet alleen de grootste bedreiging, Wildlife Crime, tegen, maar het draagt ook bij aan het beschermen van de overgebleven leefgebieden. Bovendien heeft het WNF wereldwijd politici ervan overtuigd dat economische groei niet ten koste mag gaan van de wilde tijger. Deze aanpak heeft al resultaat: het aantal tijgers groeide sinds jaren naar 3900.

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken