Building Blocks breidt uit met overname Tricode

Building Blocks breidt uit met overname Tricode
  • Bureaus
  • 11 jul 2017 @ 00:01
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • KlantenserviceCRMZakelijkDigitaalStrategie

Digitaal bureau Building Blocks (onderdeel van Dept) heeft de overname bekendgemaakt van Tricode, een leverancier van Customer Experience Management-oplossingen. Met deze overname versterkt Building Blocks zijn technische slagkracht en wordt de dienstverlening verder uitgebreid in Nederland en Macedonië.

In totaal komt het aantal medewerkers van Building Blocks hiermee uit op 150 en wordt de omzet vergroot van 10 miljoen naar 14 miljoen. Daarbij wordt het aanbod versterkt met Java-oplossingen als Adobe Experience Manager en Magnolia, en de e-commerce oplossing Intershop.

'We zijn uiteraard heel blij met Tricode in de Building Blocks-familie', aldus Jasper van de Luijtgaarden, CEO van Building Blocks. 'De samenwerking gaat ons helpen onze doelstellingen te bereiken en onze aanwezigheid in de Benelux- en Balkanregio's te vergroten, terwijl we tegelijkertijd onze technische kennis kunnen ontwikkelen en onze klanten wereldwijd nog beter van dienst kunnen zijn.' 

Tricode groeit mee

Evert Jan van Schuppen, CEO van Tricode: 'Dit is een geweldige stap voor ons bedrijf en onze klanten, die kunnen profiteren van de verschillende diensten die Building Blocks en het bredere Dept-netwerk kunnen aanbieden, inclusief advies en strategie, design en online marketing.'

Tricode is opgericht in 1999, heeft meer dan 60 medewerkers en is gevestigd in Veenendaal, Nederland en Skopje in Macedonië. Het bureau werkt met klanten als Liberty Global, Koninklijke Bibliotheek en Rabobank. Building Blocks is opgericht in 2007 en wereldwijd actief in Manchester (UK), Zaragoza en Boston (USA). In de afgelopen jaren heeft Building Blocks een consistente groei doorgemaakt, met 2016 als meest succesvolle jaar tot nu toe dankzij een omzetstijging van 34%. De klantenkring omvat wereldwijde merken zoals Triumph Motorcycles, Yara International en Kaspersky Labs.

Building Blocks is onderdeel van Dept, een internationaal netwerk van leading digital agencies. Vanuit onze kantoren in Europa en de US combineren 550 van de meest getalenteerde en ervaren mensen in onze industrie creativiteit, technologie en data voor digitale oplossingen die merken helpen te groeien en ons leven makkelijker maken.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken