Defensie lanceert campagne zonder 'wijvengezeik'

Defensie lanceert campagne zonder 'wijvengezeik'
  • Bureaus
  • 3 jul 2017 @ 10:00
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • DoelgroepSocial mediaVideoCampagnes

Defensie wil met een nieuwe opvallende campagne opnieuw de aandacht trekken van jonge meiden en vrouwen voor de inhoud van het werk bij Defensie. Bij vrouwen leven veel vragen over dit onderwerp. Daarom vroeg Defensie aan groepen vrouwen om samen te kijken naar een bijzonder filmportret van vrouwelijke militair Annemarie, schutter bij de Marine.

De reactie van de meiden, waarbij zij letterlijk alles wat in ze opkomt delen met hun vriendinnen, is gefilmd. Ze worden vervolgens verrast als de vrouwelijke militair uit de film plotseling tevoorschijn komt en in levende lijve voor hen staat. Dan kunnen ze haar al hun vragen zelf stellen. Defensie wil op deze manier ontdekken hoe meiden echt aankijken tegen de rol van vrouwen bij Defensie.  

Suzanne van Opstal, campagnemanager: 'Alleen op deze manier kregen we een echte en ongecensureerde reactie van de meiden. Zo kwamen we erachter dat veel meiden niet weten welke verschillende richtingen je bij Defensie op kunt. Ze denken vooral dat het alleen maar vechten, schieten en bootcampen is, wat in werkelijkheid niet klopt. En ze stelden vragen waarvan wij ons niet realiseerden dat die vragen zo interessant zijn voor meiden, zoals: 'Maak je vrienden of is het eenzaam? Word je niet afgeleid door mooie mannelijke collega's? Wat eet je nu eigenlijk aan boord van een schip? Allemaal vragen van vrouwen waar Defensie antwoord op wil geven.'

Diversiteit vergroten bij Defensie

Defensie bouwt aan een toekomstbestendige organisatie, met een grotere diversiteit in het personeelsbestand. Op dit moment is ruim 10% van de medewerkers bij Defensie vrouw. Om de diversiteit te vergroten wordt de komende tijd opnieuw extra aandacht besteed aan werken bij Defensie als vrouw. Binnen alle Defensieonderdelen liggen namelijk volop kansen en mogelijkheden, voor zowel mannen als vrouwen. Dat is wat veel vrouwen niet weten. De nieuwe campagne laat zien welke talenten vrouwen kunnen gebruiken voor banen bij Defensie en hoe het is om te leven én werken bij Defensie.

De video, ontwikkeld door Defensie's vaste bureau Steam, is vanaf 3 juli te zien op diverse vrouwenblogs en hun social media kanalen. Voor meiden die ook eens willen praten met Defensievrouwen worden op 11 juli tussen 19.00 en 21.00 uur op Facebook LiveTalks gehouden.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken