Desperados-campagne van Natwerk transformeert muurbloempjes tot echte Party Starters
- Bureaus
- 18 jul 2017 @ 10:29
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MerkenSocial mediaMarketingCampagnes
- 18 jul 2017 @ 10:29
- Redactie MarketingTribune
In de nieuwe campagne ‘Be the Party Starter’ tilt biermerk Desperados ieder feest naar een hoger niveau. Het is de kick van tequila in je bier. Maar dan in de vorm van een feestje. Natwerk is verantwoordelijk voor de strategie en de campagne, die begin juli is gelanceerd. De nieuwe campagne is in lijn met de overkoepelende global strategie die is ontwikkeld door We Are Pi.
Op een feest is er altijd één persoon die de boel opschudt en ervoor zorgt dat het feest echt los barst. Dat is de party starter. Desperados gelooft dat in iedereen een Party Starter schuilt, net zoals er in Desperados the spirit van tequila schuilt.
De campagne bestaat uit creatieve tips om de Party Starter in jezelf naar boven te halen. Dit gebeurt om te beginnen met een serie opvallende video’s. Vervolgens duiken de tips overal op waar de doelgroep zich bevindt. Van social media tot bierviltjes en van activaties tot de main-stages van festivals. Desperados is actief op zoek naar Party Starters en daagt daarom de doelgroep uit zelf content te maken en te delen met de hashtag #partystarter.
Samenwerking
De strategie en het concept van de campagne komen van creatief bureau Natwerk. Voor de vier films is samengewerkt met productie maatschappij New Amsterdam. Boomerang Motion is verantwoordelijk voor de social video content op verschillende festivals en in clubs gedurende het hele jaar. Deze samenwerking resulteerde in een sterk digitaal gefocust plan.
Als kick-off van de campagne werden er 100 party-reporters naar Amsterdam Open Air gestuurd om daar zelf content te maken van Party Starters. Hierdoor kon het festival door hun ogen beleefd worden. Deze unieke user generated content werd gebruikt voor de social media kanalen van Desperados. Gedurende de rest van het jaar zal een kleinere selectie party reporters dit voortzetten op andere festivals.
Ervaring
Reinier Steures, managing partner van Natwerk: 'Wij houden zelf ook wel van een feestje, en waren daarom direct enthousiast om voor Desperados aan de slag te gaan. Een biermerk is natuurlijk bij uitstek te gek om voor te werken. Bovendien hebben we afgelopen jaren vanuit Natwerk een aantal eigen drankmerken ontwikkeld. De ervaring die we daarmee hebben opgedaan waren belangrijk voor Desperados om voor ons te kiezen. Helemaal nu we zijn toegevoegd aan het Hollywood producer model van Heineken leren we veel meer van al hun merken. Al die kennis nemen we mee in ons werk voor Desperados.'
'Net zoals Desperados geen gewoon biertje is, zo is Natwerk geen gewoon reclamebureau', zegt Etienne Bachelier, marketingmanager van Desperados. 'Zij hebben die kick van tequila ook in zich! Natwerk heeft zich bewezen als een bureau dat goed is in het vertellen van verhalen, maar vooral in deze verhalen op een creatieve manier tot leven brengen. Hiermee weten zij keer op keer een snaar te raken bij een jonge en vaak moeilijk bereikbare doelgroep. Zij zijn in dat opzicht de ideale partner voor deze samenwerking.'
Met deze campagne zal Desperados het hele jaar door de doelgroep blijven inspireren met tips en ideeën. Met als missie om uiteindelijk op iedere party, van huisfeest tot festival, van elk muurbloempje een Party Starter te maken.
Credits
Klant: Heineken (Desperados) | Bureau: Natwerk | Verantwoordelijke bij klant: Etienne Bachellier, Raymond Bruijniks, Frida Boeke | Regisseur: Fabio de Frel | Lighting cameraman/D.O.P.: Noel Schoolderman | Editor: Govert Janse | Soundstudio: Earforce | Original music: Joris Titawano | Grading: Erik van den Heuvel, De Grot | Online: Berend van der Eerde, Chapter | Social agency: Boomerang Create
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing