Komkommertijd? De zomer van SuperHeroes: 'Alle merken willen straks weer knallen'

Komkommertijd? De zomer van SuperHeroes: 'Alle merken willen straks weer knallen'
  • Bureaus
  • 3 jul 2017 @ 11:08
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewStrategie

Geen bureau zal over zichzelf te kennen geven het rustig aan te doen in de zomermaanden. Toch zijn de maanden juli en augustus anders dan andere. Waarom? Omdat de helft van het personeel op vakantie is bijvoorbeeld, Cannes net achter de rug is of omdat het mediaseizoen straks weer van start gaat en daar weldegelijk een hoop op voorbereid moet worden. En we trappen af met SuperHeroes.

SuperHeroes is een digitaal bureau met een vestiging in Amsterdam (Sarphatistraat) en New York en heeft een breed palet aan klanten: van fashion tot technologie. Niek Eijsbouts is sinds 2015 creative director van het Amsterdamse bureau. We spreken hem over de zomer, waarom die verfrissend is en over de nieuwe app voor Energiedirect.nl: Regelneef.

‘Ik zie de zomer vooral als een… uitdaging. Collega’s gaan op vakantie, terwijl de opdrachten toch gewoon doorlopen. Dus die moeten ingevuld en dat moet ingepland worden. Dat doen we bijvoorbeeld door freelancers in te schakelen. Nog los van het feit dat het buiten goed toeven is, is dat hier bij ons binnen ook het geval. Nieuwe – tijdelijke – gezichten in de zomer geeft ook weer inspiratie. En het is natuurlijk vooruitkijken naar wanneer de consument terug is van vakantie, want dan gaan de campagnes juist weer lopen.’ Om dat concreet te maken: In de VS staat electronicaproducent LG bijvoorbeeld op het punt een nieuwe telefoon te lanceren. 'Eind augustus moet die in de winkels liggen, dus samen met ons kantoor in New York zijn we vooral in de zomermaanden druk met het voorbereiden van de campagne ervan.’

Eijsbouts ziet in de zomer dus eigenlijk niet heel veel verschil ten opzichte van andere jaargetijden. ‘We moeten alleen meer plannen, vanwege de vakanties van ons eigen personeel maar ook die van de klant. Overigens als het een goed georganiseerde klant is, hoeft dat geen problemen op te leveren. Maar enige flexibiliteit is dus wel gewenst. En de opdrachten lopen gewoon door… Het zijn er misschien zelfs wel meer, omdat alle merken straks weer willen knallen. Voor ons een drukke periode, te meer we verschillende type klanten hebben. Stel dat we voor alleen maar het bankwezen zouden werken, dan was de zomer misschien juist rustig geweest.'

Wat is op dit moment het laatste nieuws bij SuperHeroes?
'Voor Energiedirect.nl hebben we een app voor hun bestaande klanten gelanceerd, die is net live gegaan. Wij hebben de naam bedacht en de introductievideo gemaakt. We zijn op de naam ‘Regelneef’ gekomen, om het simpele feit dat de app zoveel regelt. Vrij naar Van Kooten en De Bie inderdaad. En nee, die hoefden we niet te betalen, haha. Het siert Energiedirect ook: het merk heeft nog nauwelijks een eigen gezicht. Maar het wil eigenzinnig zijn en zelfspot hebben. Een dergelijke naam voor zo’n app bevestigt dat, want de app kan misschien niet revolutionair veel, maar wat ‘ie doet, doet ‘ie goed.

Oordeel zelf:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken