Natwerk maakt b2b-campagne voor Port of Amsterdam

Natwerk maakt b2b-campagne voor Port of Amsterdam
  • Bureaus
  • 27 jul 2017 @ 00:34
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentZakelijkStorytellingCampagnes

De haven van Amsterdam heeft een roemruchte geschiedenis. Maar ook vandaag de dag heeft de haven veel te bieden. Het vertellen van de onbekende verhalen uit de haven vormt de kern van de nieuwe campagne die Port of Amsterdam lanceert: 'The Greatest Port You Never Thought Of.' Deze b2b-campagne is ontwikkeld door reclamebureau Natwerk.

De grootste benzinehaven ter wereld. De eerste All Weather Terminal ter wereld. En binnenkort ook de grootste zeesluis ter wereld. Het is zomaar een greep uit wat de Amsterdamse haven bijzonder maakt, maar wat veel mensen nog niet weten.

'Het is belangrijk dat Port of Amsterdam bij onze verschillende doelgroepen top of mind is. Er gebeuren prachtige dingen op het gebied van samenwerking, internationale handel en innovatie in de Amsterdamse haven. Deze parels willen we graag delen, om zo ook andere bedrijven uit te nodigen om hier zaken te doen', aldus Erik Bruinsma, strategisch marketeer bij Port of Amsterdam.

Mobiel café

Om de verhalen van de haven een plek te geven bedacht Natwerk The Little Café By The Port. Een piepklein, mobiel café, compleet met biertap en een prettig spraakzame barman.

Frank de Ruwe, oprichter en creatief directeur Natwerk: 'Als er één plek is waar je goed verhalen kunt vertellen, is het wel in een café. Het Kleine Café Aan De Haven kent iedereen over de hele wereld. Hier kunnen we feitelijke verhalen over de haven op een ontspannen en leuke manier vertellen.'

Bruinsma: 'Het is te gek om te zien dat het café als communicatie-construct relatief ingewikkelde kost aantrekkelijk maakt voor onze b2b-markt. En dat het zo aanslaat. Natwerk is er uitermate goed in geslaagd om onze verhalen te vertellen op een manier die wij belangrijk vinden: duidelijk en met Amsterdamse humor.'

Breed inzetbaar

Het mobiele café is de ideale uitvalsbasis voor alle verhalen in de campagne. Beurtelings schuiven hier prominente personen uit de haven aan en doen er hun verhaal. De barman voorziet zijn gasten van een drankje en is bovendien de gangmaker die de vaart erin houdt. Van de interviews worden films gemaakt die Port of Amsterdam verspreidt via social media en hun eigen kanalen.

Het café is ook inzetbaar op beurzen en reist heel Europa door. Daarnaast fungeert het café als icoon in de overige campagne-uitingen, zoals banners, advertenties, infographics, etcetera. Deze uitingen zullen te zien zijn binnen relevante media voor de verschillende doelgroepen. Het café bewijst zich zo als een handig vehikel om de brede boodschap van de haven over te brengen naar de verschillende doelgroepen.

Credits

Klant: Port of Amsterdam | Bureau: Natwerk | Verantwoordelijk bij klant: Marc Oomen, Erik Bruinsma, Pascale van Ommeren en Lysanne Geluk | Production agency: rubenpaulruben & Goed Bezig | Regisseur: Ruben van Duijn | D.O.P.: Paul Roest | Editor: Ruben van Duijn, Paul Roest, Ruben Faber | Soundstudio/Music: Ruben van Duijn, Paul Roest, Ruben Faber | Grading/Online: Ruben van Duijn, Paul Roest, Ruben Faber



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken