[Commercial Review] Maurice van Susante over Samsung, KPN en ministerie van Defensie

[Commercial Review] Maurice van Susante over Samsung, KPN en ministerie van Defensie
  • Bureaus
  • 21 aug 2017 @ 10:13
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • TelevisieCommercials

Veel mensen (in het vak) spraken de laatste tijd over de viral van Interpolis. Deze sloeg in mijn beleving de plank mis, vooral omdat ik de rol van en koppeling naar Interpolis erg dun vond. Los van het vermeende plagiaat en de makkelijke traan. Samsung heeft als leverancier van mobiele telefoons in mijn beleving een duidelijkere rol hierin. Ook de samenwerking voor dit initiatief met Rijkswaterstaat, Veilig Verkeer Nederland, ANWB en de Fietsersbond is lovenswaardig.

In de video wordt de app helder en duidelijk uitgelegd in een animatiestijl die mij in ieder geval meer aanspreekt dan emotionele videobeelden. Ondanks dat ik zelf geen Samsung heb, zet het wel weer aan het denken. Ben overigens wel benieuwd naar de auto-reply die de app geeft. Had daar nog wel wat van willen zien.

KPN

KPN speelt op een goede manier in op het vakantiegevoel. Met deze nieuwe commercial van KPN komen veel herinneringen boven. Wie herinnert zich niet zijn eerste vakantieliefde en alle emoties die daarbij horen? De technologie werkt niet vlekkeloos (vertalingen slecht of niet echt begrijpelijk), maar is daarmee juist erg herkenbaar. Vroeger had je dan een klein woordenboekje en was het ook behelpen. Vraag is wel hoe goed de service is en of dat gedeelte me overtuigt. Maar qua emotie en storytelling zeker een topper.

Ministerie van Defensie

Waarschijnlijk door slechts een handvol mensen gezien deze commercial, in mijn beleving een gemis. De verhaallijn, voice-over en spanning die worden opgebouwd komen op een mooie manier bij de uiteindelijke boodschap. Heel toffe cinematografie en cuts, waardoor ik graag nog een aantal keer gekeken heb. Ik zou me bijna nog gaan inschrijven! Erg goede commercial, waardoor ik benieuwd ben naar het aantal inschrijvingen. Misschien overtuigt het jou?

Maurice van Susante is Content Director bij MEC Wavemaker.

 

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken