Glasnost start management-traineeship met vier consultants

3aug 201711:29
  • Bureaus
  • 30110 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • NieuwkomersPersonaliaCommunicatieHR

nieuws Communicatiebureau Glasnost is een management-traineeship programma gestart met de aanstelling van vier Junior Consultants. In het driejarige traineeship worden de Juniors opgeleid tot Consultants door een combinatie van externe VEA-cursussen, interne trainingen, bezoeken aan de vakbroeders zoals uitgevers en mediabureaus en een goede dosis praktijkervaring. Het traineeship is een logische volgende stap voor Glasnost, dat binnen vijf jaar uitgroeide van één naar vijftien medewerkers.

Wouter Glaser, oprichter van Glasnost, zegt over het traineeship: 'Wij zijn in vijf jaar uitgegroeid van een éénpitter naar een bureau met vijftien medewerkers. Na ons vijfjarig jubileum is dit een tijd van reflectie. Tot nu toe hebben we mensen met ervaring aangenomen en daarmee het team samengesteld. Het is nu het moment om fors te investeren in onze interne opleiding om zo elk jaar een aantal talenten naar het volgende niveau te brengen. Zodat de groei die we hebben ingezet duurzaam kunnen doorzetten. Na een sollicitatieronde met vijftig kandidaten, zijn deze vier toppers overgebleven. Zij mogen zich stuk bijten op klanten zoals Unilever, VodafoneZiggo en ING.'

Thomas de Bekker (22) begon als journalist bij gamemedium XGN voor hij bij Glasnost startte. Met zijn voorliefde voor games is hij een aanwinst voor op het Blizzard-account. Thomas zegt over zijn aanstelling: 'Ik had mijn diploma nog niet op zak en was al aangenomen bij een van de meest gave PR bureaus in Nederland. De reden dat ik voor Glasnost koos was vanwege de ruimte voor creativiteit en innovatie, wat mij enorm gaat helpen in mijn ontwikkeling.'

Lonneke de Boer (21) deed voor Glasnost ervaring op bij Hill+Knowlton Strategies, Sanoma en Vogue. Over haar nieuwe functie zegt ze: 'Bij Hill+Knowlton Strategies heb ik ervaring opgedaan aan de bureaukant bij merken zoals Procter & Gamble en Huawei. Bij Vogue heb ik de kant van de media leren kennen. Deze ervaring gaat goed van pas komen bij mijn werkzaamheden voor Glasnost.'

Beau Moesman (23) werkte eerder bij PR-bureau Linden & Barbosa. Als sportman is hij gedreven om te winnen. Over zijn aanstelling bij Glasnost zegt hij: 'Glasnost sprak mij enorm aan. Niet alleen door de diverse mooie merken waar we voor werken, maar ook de open sfeer en het team. Ik zie het traineeship als een unieke kans om m’n carrière een kickstart te geven.'

Tinka Snoeijs (24) zat niet stil tijdens haar studie, ze werkte al twee jaar voor social bureau Goud UberConnected. Met haar MBA Marketing op zak gaat ze nu fulltime aan de slag bij Glasnost. Tinka zegt: 'Hoe snel creatieve en strategische plannen bij Glasnost uit de grond worden gestampt, is iets waar ik graag deel van uitmaak en veel van hoop te leren. Tijdens mijn studie heb ik twee jaar bij een social mediabureau gewerkt voor klanten zoals KPN, en ondanks dat ik voor Glasnost mij ook bezig ga houden met social voor klanten, wil ik nu vooral de PR wereld veroveren.'

V.l.n.r.: Tinka Snoeijs, Thomas de Bekker, Lonneke de Boer en Beau Moesman.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners