Gr8 Industries schrijft brandstory FC Utrecht
- Bureaus
- 10 aug 2017 @ 15:12
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieBrandingStorytellingVoetbalMerken
- 10 aug 2017 @ 15:12
- Redactie Bureaus
Creatief bureau Gr8 Industries heeft een nieuwe brandstory ontwikkeld voor voetbalclub FC Utrecht. Dit merkverhaal is vastgelegd in een manifest dat is opgehangen bij de entree van het clubkantoor.
'Every great brand deserves a GR8 story. Dat is ons credo', meldt Berry van Nes, managing partner van Gr8 Industries. 'Wij geloven dat merken en organisaties met een goed verhaal het verschil maken. De ‘brand story’ is eigenlijk altijd al aanwezig. Het zit in het DNA, in de cultuur, in de mensen. Wat we doen is zoeken, graven, praten. Zo gaan we op zoek naar het echte, oorspronkelijke verhaal dat een merk nodig heeft om meer mensen fan te maken.'
GR8 heeft een sterke sportachtergrond, aldus Van Nes. 'Zo benaderde ook FC Utrecht ons. Met de vraag om op zoek te gaan naar het merkfundament van deze prachtige voetbalclub.'
De creatieven van Gr8 Industries sloten zich een paar dagen op in stadion De Galgenwaard. 'We spraken met een brede vertegenwoordiging van de club. Van eigenaar tot trainer. Van supportersvereniging tot mvo-vertegenwoordiger. Na al deze gesprekken en het nodige over de geschiedenis van de club tot ons genomen te hebben waren we er uit. Dit is een club vanuit het hart. Of het gaat om de spelers, de staf of kantoormedewerkers, hier werk je omdat je er hoort. Van deze club ben je fan of sponsor omdat je dat wilt. Vanuit je hart.'
Deze gesprekken resulteerden in een ‘manifest’. Van Nes: 'De leidraad voor het denken en doen van FC Utrecht. Een motto dat richting geeft. Het hangt bij de entree van het nieuwe kantoor. En niet om daar alleen maar mooi te zijn. Je zult deze woorden ook terug gaan zien in de campagnes en acties van FC Utrecht. Want het zijn en uitbouwen van een sterk merk begint weliswaar bij de brand story. Maar in wat je vervolgens daadwerkelijk doet, schuilt telkens een verhaal dat je merk bevestigt. En daarmee ga je de fans vinden en binden. Consistent, aantrekkelijk en onderscheidend.'
Design: Batucada | Erik Tode
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing