Gr8 Industries schrijft brandstory FC Utrecht

10aug 201715:12
  • Bureaus
  • 18475 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatieBrandingStorytellingVoetbalMerken

nieuws Creatief bureau Gr8 Industries heeft een nieuwe brandstory ontwikkeld voor voetbalclub FC Utrecht. Dit merkverhaal is vastgelegd in een manifest dat is opgehangen bij de entree van het clubkantoor.

'Every great brand deserves a GR8 story. Dat is ons credo', meldt Berry van Nes, managing partner van Gr8 Industries. 'Wij geloven dat merken en organisaties met een goed verhaal het verschil maken. De ‘brand story’ is eigenlijk altijd al aanwezig. Het zit in het DNA, in de cultuur, in de mensen. Wat we doen is zoeken, graven, praten. Zo gaan we op zoek naar het echte, oorspronkelijke verhaal dat een merk nodig heeft om meer mensen fan te maken.'

GR8 heeft een sterke sportachtergrond, aldus Van Nes. 'Zo benaderde ook FC Utrecht ons. Met de vraag om op zoek te gaan naar het merkfundament van deze prachtige voetbalclub.'

De creatieven van Gr8 Industries sloten zich een paar dagen op in stadion De Galgenwaard. 'We spraken met een brede vertegenwoordiging van de club. Van eigenaar tot trainer. Van supportersvereniging tot mvo-vertegenwoordiger. Na al deze gesprekken en het nodige over de geschiedenis van de club tot ons genomen te hebben waren we er uit. Dit is een club vanuit het hart. Of het gaat om de spelers, de staf of kantoormedewerkers, hier werk je omdat je er hoort. Van deze club ben je fan of sponsor omdat je dat wilt. Vanuit je hart.'

Deze gesprekken resulteerden in een ‘manifest’. Van Nes: 'De leidraad voor het denken en doen van FC Utrecht. Een motto dat richting geeft. Het hangt bij de entree van het nieuwe kantoor. En niet om daar alleen maar mooi te zijn. Je zult deze woorden ook terug gaan zien in de campagnes en acties van FC Utrecht. Want het zijn en uitbouwen van een sterk merk begint weliswaar bij de brand story. Maar in wat je vervolgens daadwerkelijk doet, schuilt telkens een verhaal dat je merk bevestigt. En daarmee ga je de fans vinden en binden. Consistent, aantrekkelijk en onderscheidend.'

Design: Batucada | Erik Tode


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners