DDB & Tribal lanceert internationale merkcampagne Kipling
- Bureaus
- 29 aug 2017 @ 15:14
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 29 aug 2017 @ 15:14
- Redactie Bureaus
Kipling, het merk dat bekend staat om zijn iconische casual tassen en aap, heeft DDB & Tribal Amsterdam verkozen tot lead agency voor alle internationale campagnes. DDB & Tribal heeft ruim een jaar met Kipling aan de merk- en seizoencampagnes gewerkt die deze zomer zijn gelanceerd.
Kipling’s campagne bekent kleur op een nieuwe onderscheidende manier. De visuals van de campagne zijn geschoten door de Libanese fotograaf Eli Rezkallah, en zijn opvallend door het gebruik van een monochrome wereld. De copy is gefocust op een functional benefit van de tas en de Kipling aap is in ieder beeld aanwezig als side-kick. Verder hightlight de campagne herkenbare gebruiksmomenten van de doelgroep, namelijk werk, school, reizen en vrije tijd.
Gwenda van Vliet, Global Marketing Director, Kipling: 'We waren op zoek naar een bureau waar wij echt onderdeel konden zijn van het creatieve proces en ons directe communicatielijnen kon bieden. DDB & Tribal Amsterdam was in staat afstand te nemen van traditionele werkwijzen; een zeer fijne benadering die het beste in onze samenwerking naar boven heeft gebracht. Aangezien DDB zelf een internationaal merk is, begrijpen ze onze regionale behoeften en hebben ze daardoor een scherpe, door de consument bevestigde, regio-specifieke campagne kunnen creëren. Maar bovenal zijn zij in staat geweest om iets neer te zetten dat anders is dan wat je van fashion campagnes gewend bent. Een zeer eigen en typische Kipling campagne waarmee we echt aan onze merkherkenning kunnen bouwen.'
Stroomversnelling
Joris Kuijpers, Executive Creative Director, DDB & Tribal Amsterdam: 'Ons groeiende portfolio aan modemerken heeft ons geleerd hoe belangrijk persoonlijke smaak, gevoel en emotie zijn bij het vormgeven van een modemerk. Je moet echt nauw samenwerken met je klant om het gewenste resultaat te realiseren. Gwenda en haar team hebben, net als wij, een sterke visie op creatief werk, wat het proces in een stroomversnelling brengt en het niet alleen leuker maakt voor mij en Joris Kang’eri, maar voor het hele team.'
De campagne zal wereldwijd worden uitgerold, van Noord-Amerika tot Azië, waarbij ieder land de content inzet via verschillende kanalen, variërend van online bannering en social media tot print advertenties, billboards en etalages.
DDB & Tribal Amsterdam zal met Kipling samen blijven werken om verdere activaties, digitale strategieën en campagnes via verschillende kanalen uit te rollen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing