L'Oréal is eerste adverteerder op dating-app Happn
- Bureaus
- 23 aug 2017 @ 14:03
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - AppsBranded contentOnline advertisingCampagnes
- 23 aug 2017 @ 14:03
- Redactie Bureaus
L’Oréal Nederland is de allereerste Nederlandse adverteerder op Happn. Mediabureau Zenith heeft samen met McCann Amsterdam een unieke samenwerking opgezet tussen L’Oréal en de dating-app. Niet eerder maakte een een adverteerder in Nederland gebruik van Happn in zijn merkstrategie.
Happn is een dating app die zich richt op het matchen van gebruikers die op dezelfde locatie zijn geweest. Flirten heeft op deze app de focus, net als de nieuwste mascara van L’Oreal Paris Mega Volume Miss Baby Roll, waarmee in een oogopslag een flirty look kan worden gerealiseerd. Om deze flirty look kracht bij te zetten zijn Zenith en McCann Amsterdam op zoek gegaan naar een nieuw en impactvol medium dat binnen dit concept valt. Flirten anno 2017 doet men via datingapps en daarom was de match voor deze campagne snel gemaakt.
'De doelgroep voor deze campagne bestaat uit jonge vrouwen die op zoek zijn naar een flirty look', vertelt Tale Meester van Zenith. 'Met de naam, Miss Baby Roll, heb je al een personalisatie die kan worden ingezet op Happn. Zo hebben wij, in samenwerking met McCann Amsterdam, een profiel om het product gebouwd. Zo kwam Miss Baby Roll op Happn. Zij deelt haar geheimen met vrouwen op Happn en legt uit hoe je het beste een flirty look kan realiseren. Wanneer je haar liket, deelt Miss Baby Roll in een chatbericht haar geheim met een link en call-to-action om het product direct aan te schaffen.'
Grote mascara-campagne
'De Mega Volume Miss Baby Roll lancering is één van de grootse mascara-campagnes voor 2017 van L’Oréal', zegt Anouk LOkhorst van L'Oréal Nederland. 'We zien dat de mascaramarkt de laatste jaren stagneert en als merk is het daarom belangrijk om zowel in productontwikkeling als in communicatie uitingen vernieuwend voor de doelgroep te zijn. De nieuwe Miss Babyroll mascara is een veelbelovende innovatie. De mascara zorgt voor extra veel volume en een perfecte krul in je wimpers. Het resultaat? Een vrolijke flirty look. In Happn vonden wij de perfecte match om deze look tot leven te wekken op een moment waarop het daadwerkelijk relevant is voor haar, namelijk tijdens het flirten. Wij zijn trots om als eerste adverteerder in Nederland een samenwerking op te mogen zetten met Happn en verwachten een impactvolle campagne uit te rollen die een positief sentiment oproept bij de gebruikers.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing