NS vraagt heel Nederland: 'Wat houdt je tegen?'
- Bureaus
- 31 aug 2017 @ 00:07
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameStorytellingMarketingCampagnes
- 31 aug 2017 @ 00:07
- Redactie Bureaus
Nieuwe mensen ontmoeten, oude vrienden bezoeken, inspiratie op doen of iemand verrasen. Waar je ook zin in hebt, stel het niet langer uit. Dat is de boodschap van de nieuwe NS-campagne, ontwikkeld door reclamebureau N=5. Het spoorwegbedrijf stelt daarin aan heel Nederland de vraag: 'Wat houdt je tegen?'
'Leuk hè, de opaatjes die samen op pad gaan om te lunchen in hun favoriete restaurant in Parijs?' zegt Jantine van Dijk, manager social media van N=5. 'Ze zijn de sterren uit onze nieuwe commercial voor NS. We willen immers allemaal graag vaker verrast worden, hebben soms moeite met de regelmaat van ons leven en behoefte aan iets dat de sleur van alledag doorbreekt. Alleen weten we niet zo goed wat. Het avontuur zelf opzoeken vinden we moeilijk. Of we stellen het uit: morgen kan ook nog. Waarom wachten? Met de trein ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt.'
Maar liefst 90% van de Nederlanders vindt het belangrijk om zo nu en dan de dagelijkse sleur te doorbreken. Dit blijkt uit onderzoek wat NS speciaal heeft laten uitvoeren onder 1000 Nederlanders van 15 tot 70 jaar door Motivaction. Ook zou 71% best wat vaker verrast willen worden. NS vraagt in haar nieuwste campagne dan ook aan heel Nederland: ‘Wat houdt je tegen?’
Interesse in stedentrips
Ruim driekwart van Nederland ontvangt graag tips over dagjes uit of stedentrips (76%). Daarom zal NS de komende maanden campagne voeren vol inspiratie en aanbiedingen voor bijvoorbeeld een dagje uit.
De campagne van N=5 is onderdeel van het succesvolle ‘Waar ga jij naartoe vandaag?'-concept. Sinds de lancering in 2014 is het in staat gebleken om aanzienlijk meer merksympathie te kweken onder reizigers. Ook steeg de merkkracht, gemeten door de merkpeiler BrandAsset Valuator, met meer dan 15% sinds de campagne loopt.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing