De 50 inzendingen voor de Effie Awards

De 50 inzendingen voor de Effie Awards
  • Bureaus
  • 22 sep 2017 @ 12:32
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Award

Dit jaar zijn er 50 cases ingezonden in vier verschillende categorieën. De uitreiking van de Effie Awards vindt plaats tijdens het 24Festival op 31 oktober in het Concertgebouw te Amsterdam.

Categorie Gedragscampagnes Kort - 17  inzendingen

- CDA: met creativiteit en Bumor weer onmisbaar - CDA - Joe Public Take-Away Advertising i.s.m. M2Media
- Snel Besteld, Snel Thuisbezorgd door Jumbo - Jumbo Supermarkten - Alfred International i.s.m. Vijf890, UM, Searchresult, Google
- WE x Nina - WE Fashion - EndemolShine Nederland i.s.m. RTL Nederland      
- Shell Miles & Me: Innovatief loyaliteitsprogramma schudt slapende spaarders wakker - Shell - JUMP! Communicatie i.s.m. Loyalty Management Nederland
- Centraal Beheer: Zaaien én oogsten in één beweging! - Centraal Beheer - DDB & Tribal  Amsterdam
- OHRA maakt vrije zorgkeuze hét thema van het zorgseizoen - OHRA - Joe Public Take-Away Advertising i.s.m. UM
- Hoe een sympathieke Valentijnsactie ongekende resultaten oplevert voor Samsung. - Samsung Mobile - StoryTEQ i.s.m. Boomerang
- Betaal met Views - Opel - J. Walter Thompson Amsterdam i.s.m. Carat, iProspect, Isobar
- Een doodgewone campagne met buitengewone resultaten - Belastingdienst Douane - KesselsKramer i.s.m. Starcom
- Hoe NS zorgde voor een veiliger spoor - Nederlandse Spoorwegen - N=5
- Buurman en Buurman geven Toon een boost - Eneco - Dawn i.s.m. Mindshare, Blue Mango Interactive, Anyone?
- Eigenwijze Cheesecake campagne zorgt voor ongekende groei voor Philadelphia - Mondelez - Carat i.s.m. The Story Lab, AdFactor, Zipper, IProspect
- Anderzorg - Zorg voor #deleven - Anderzorg  - XXS  
- Rabo SmartPin. Natuurlijk kunt u hier pinnen - Rabobank - 180 Kingsday i.s.m. PHD, Traffic4u, A Friend Of Mine
- Toyota, This is the moment. Van zenuwachtig onderhandelen naar vooraf jouw ideale inruildeal - Louwman & Parqui - Etcetera i.s.m. Havas Media, Crossmarks, Brandpulse, Traffic Builders
- De bastaard van Hertog Jan - Hertog Jan/ AB InBev Nederland - The Valley i.s.m. Osborne Pike
- Het mooiste cadeau voor je mama maak je zelf met NIVEA - Beiersdorf - FCB Amsterdam i.s.m. MEC

Categorie Gedragscampagnes Lang - 13 inzendingen

- WILDLANDS Adventure Zoo. Van regionale dierentuin naar werelds avontuur - WILDLANDS Adventure Zoo - Lane Marketing Strategy i.s.m. Phd Media, G2K
- Heel Nederland in AutoModus - Interpolis - Interpolis i.s.m. 538Concepts, &Leloux, Eggink Van Manen, Storm Digital, Marco van Buren, De Persgroep, Brandfighters
- Fietsenwinkel.nl: waarom Nederlanders hun fiets online zijn gaan kopen - International Bike Group - Joe Public Take-Away Advertising i.s.m. Media Resultaat
- Mobielste bank van Nederland - ING Nederland - J. Walter Thompson Amsterdam i.s.m. Mindshare
- Nuon: Luisteren geeft energie - Nuon - Lemon Scented Tea i.s.m. iProspect, UM, FCB Amsterdam
- De Maestro. Het meesterstuk van McDonald’s - McDonald's Nederland - TBWA\NEBOKO i.s.m. OMD
- Eneco maakt duurzame energie van iedereen - Eneco - Dawn i.s.m. Anyone?, Mindshare, Hearhear Media, Blue Mango Interactive
- PON Connected Car - Pon’s Automobielhandel, Volkswagen - ACHTUNG! i.s.m. Achtung!mcgarrybowen, Branddoctors, Sioux
- Coop, samen maak je ’t verschil - Coop Supermarkten - Goud Uberconnected i.s.m. M2Media
- Videoland - Gezellig on demand - Videoland - XXS
- BEN. Van weinig relevant meer (2014) naar zelfbewust van nu (2017). - Ben - Etcetera i.s.m. Databay, DPPLR, Initiative, Holy Fools
- Flexa - Vierkant achter je kleurkeuze - AkzoNobel Decorative Coatings -  ACHTUNG! i.s.m. RTL
- Ziggo Sport. Van fans van sport naar fans van Ziggo - Ziggo - J. Walter Thompson Amsterdam i.s.m. OMD

Categorie Merk - 10 inzendingen

- Conimex: van 'De Oosterse keuken thuis' naar 'Thuis in de Oosterse keuken' - Unilever - Alfred International i.s.m. Mindshare, Art of Activation, A Friend of Mine, Wilkins, Anthem, Endemol Shine, Isobar, 2Twintig
- Hoe treinromantiek van NS een succesvol merk maakte - Nederlandse Spoorwegen - N=5
- Er is maar één Nederlander zoals jij. De commerciële kracht van emotie - Nationale-Nederlanden - J. Walter Thompson Amsterdam
- Vodafone Powerful Connections - Vodafone - ACHTUNG! i.s.m. DDB & Tribal Amsterdam, Glasnost, Het PR Bureau, MEC
- Ziggo Buurmannen. Het plezier van een consistent en flexibel campagneconstruct - Ziggo - J. Walter Thompson Amsterdam i.s.m. OMD
- Volkswagen Brand Trust - Pon’s Automobielhandel, Volkswagen - ACHTUNG! i.s.m. DDB & Tribal Amsterdam, Mediacom, BrandDeli
- Wij zijn PostNL en we hebben iets voor je - PostNL - TBWA\NEBOKO
- Pciwick Tea Topics. Neem de tijd - Pickwick (Jacobs Douwe Egberts) - TBWA\NEBOKO
- BEN. Van weinig relevant meer (2014) naar zelfbewust van nu (2017) - Ben - Etcetera i.s.m. Databay, DPPLR, Initiative, Holy Fools
- Doritos #playbold - PepsiCo - OMD i.s.m. DIivimove, Fitzroy

Categorie Maatschappij - 10 inzendingen

- Hoe de plofkip uitsterft in de supermarkt - Stichting Wakker Dier i.s.m. MacGyver, Patrick Wijnhoven, Peter van der Helm, Studio de Keuken, 2x woordwaarde
- Get The Flow - Vodafone - DDB & Tribal Amsterdam
- ONderweg ben ik OFFline - Ministerie van IenM / DPC - Roorda Reclamebureau 
- Hoe SIRE Nederland een spiegel voorhield. SIRE Stichting Ideele Reclame - N=5    
- Een leven redden. Je hebt het in je - Ministerie van VWS - Publicis One i.s.m. exPRtease, OMD
- De keerzijde van de medaille - Amnesty International Nederland - Ogilvy & Mather Amsterdam       
- De ontdekking van Mondriaan - Gemeentemuseum Den Haag – MEC i.s.m. Kinetic, Den Haag Marketing, Gemeente Den Haag
- Mond, Spraak, Arm. Beroerte-alarm! – Hartstichting - 180 Kingsday i.s.m. We are Blossom, Initiative
- Ieder MBO een Stemburo! - Ben & Jerry's, IZI Solutions, Nationale Jeugdraad - Glasnost
- Hoe vlogger Evert_45 verhalen uit de oorlog tot leven bracht - KPN - N=5

De vakjury’s zijn onder leiding van hoofdjuryvoorzitter Tex Gunning inmiddels gestart met het beoordelen van de inzendingen.

Uitreiking op 24Festival

De uitreiking van de Effie Awards vindt weer plaats tijdens het 24Festival in het Concertgebouw. Overdag wordt het Grote Marketing Congres gepresenteerd door Rens de Jong met sprekers van onder anderen Unilever, Rabobank, Deloitte Digital, Catawiki en Vice. ’s Avonds schuiven ruim 500 gasten uit de marcomindustrie aan voor de Effie Awards uitreiking, die door Tijl Beckand wordt gehost.

Dick van der Lecq, voorzitter 24Festival: ‘De nieuwe formule met overdag het Grote Marketing Congres en ’s avonds de Effie Uitreiking wordt hoog gewaardeerd. Aan de hand van het thema ‘Truth or dare’ ontvangt Rens een select gezelschap sprekers. En neemt Tijl het Effiepubliek ’s avonds mee op een muzikale reis.’

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken