Code D'Azur lanceert 'Woord voor Woord uit de eenzaamheid'
- Bureaus
- 21 sep 2017 @ 09:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Content
- 21 sep 2017 @ 09:01
- Lucas Boon
Code D'Azur lanceert vandaag het initiatief 'Woord voor Woord uit de eenzaamheid', dat in het leven is geroepen om aandacht te vragen voor het groeiende aantal eenzame en geïsoleerde Amsterdammers. Dit aantal wordt geschat op 80.000 en is stijgende. Deze stadgenoten worden in alle drukte en gezelligheid door velen over het hoofd gezien. Het doel van het initiatief is om deze mensen uit de eenzaamheid te helpen.
Bekende Amsterdamse auteurs, waaronder Frieda Mulisch en James Worthy, hebben uit eigen ervaring of uit ervaring van een eenzame Amsterdammer een kort verhaal geschreven over eenzaamheid. De verhalen zijn in eerste instantie onzichtbaar op het platform. Bij elke donatie van een woord ter waarde van €2,50 worden de verhalen langzaam maar zeker woord voor woord onthuld. De volledige opbrengst gaat naar De Regenboog Groep om eenzaamheid in de stad te verminderen. Elke donateur ontvangt het verhaal uiteindelijk als mooi opgemaakte pdf in zijn of haar mail.
'Woorden vormen de basis van het idee', zegt Nik Nieuwenhuijs van Code D'Azur. 'Wat volgens ons spot on is, omdat woorden ook de basis vormen van sociaal contact. Juist dat wordt door eenzame mensen zo gemist.' Toen de Regenboog Groep het bureau benaderde met het thema 'eenzaamheid' werd er geen moment getwijfeld. 'We dragen de stad waarin we wonen en werken een warm hart toe. En eenzaamheid is een maatschappelijk zeer relevant thema. Door alle gezelligheid om ons heen vergeten we soms dat het bestaat.'
De campagne wordt gevoerd via tv, print, out-of-home, radio, online en diverse guerilla acties. Het platform uitdeeenzaamheid.nl vormt het hart van het initiatief.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing