Epidemie verzorgt introductie beauty-merk Oenobiol Paris

15sep 201715:28
  • Bureaus
  • 30211 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • TelevisieCommercialsCampagnesAdvertising

nieuws Het reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met Vemedia Consumer Healtcare de positionering en de communicatie voor de lancering van het beauty-merk Oenobiol Paris.

Introductie nieuwe categorie

Met de introductie van Oenobiol Paris wordt direct een nieuwe (sub)categorie geïntroduceerd in de Nederlandse schappen. Waar Nederlanders gewend zijn voedingssupplementen preventief te gebruiken, is het gebruik ter bevordering van bijvoorbeeld een mooiere huid of voller haar, nieuw. Een uitdaging die vanaf het begin duidelijk was. Na diverse consumentenonderzoeken, bleek de vrouw de werking van Oenobiol graag te willen geloven, mits goed uitgelegd en onderbouwd.

Jeroen Weldam, senior brand manager Oenobiol Paris bij Vemedia Consumer Healtcare: ''Schoonheid uit een pilletje' was in de onderzoeken voor veel vrouwen de trigger. Maar hierbij verlangen ze wel dat de werking van het product goed en geloofwaardig wordt uitgelegd. Daar lag voor epidemie een belangrijke uitdaging in de te ontwikkelen communicatie.'

In de door epidemie ontwikkelde campagne staat de uitleg van natuurlijke werking van Oenobiol Paris centraal. In samenwerking met prijswinnend fotograaf en regisseur Jaap Vliegenthart is maanden gewerkt om de natuurlijke ingrediënten als wakame zeewier en aloë vera op een bijzondere manier in beeld te brengen.

Michiel Klein Schiphorst, creative director en partner van epidemie: 'Voor ons als bureau is de introductie van Oenobiol Paris een unieke kans om zo'n mooi merk in Nederland vanaf scratch te mogen opbouwen. Met een bijzondere beeldtaal hebben we een communicatieconcept neergelegd waar we samen met Vemedia Consumer Healthcare de komende jaren het merk goed kunnen bouwen.'

De introductiecampagne bestaat uit tv-commercials, print, outdoor, pr, online en social media.

Credits

Opdrachtgever: Vemedia Consumer Healtcare | Verantwoordelijk bij cliënt: Jeroen Weldam, Iris van Zwol, Frederique Holdert | Bureau: epidemie | Creatie: Léon Stedehouder, Michiel Klein Schiphorst, Marco Stevens, Elwin Kennis | Design: Michel de Wit | Accountbehandeling: Maartje van Beek, Boudewijn Grammer, Michael Versélewel de Witt Hamer Strategie: Hans van Gils | Regisseur/ fotograaf: Jaap Vliegenthart | Producer: Lisette Kooijman | DOP: Rutger Storm | Special effects: Jeroen Echter | Edit: Kim Hinrichs | Grading & On-line: Captcha | Geluid: The Ambassadors | beeldbewerking: Luminous, Rutger Luijs | Mediabureau: Mindshare

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners