SIRE viert 50 jaar maatschappelijke campagnes
- Bureaus
- 28 sep 2017 @ 11:35
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - EvenementMarketingMaatschappijReclame
- 28 sep 2017 @ 11:35
- Redactie Bureaus
Stichting Ideële Reclame (SIRE) vier op 30 oktober 2017 haar 50-jarig jubileum in het Tropenmuseum en het KIT, Koninklijk Instituut voor de Tropen. Koning Willem-Alexander is aanwezig, evenals loco-burgemeester van Amsterdam Pieter Litjens en Commissaris van de Koning Johan Remkes. Eva Jinek presenteert de avond.
Keynote-spreker is Kim Putters, directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau. SIRE-voorzitter Imme Rog opent de avond, SIRE-oprichter de heer Frits Baylé blikt terug en SIRE-directeur Lucy van der Helm blikt vooruit met de aftrap van de jubileumcampagne.
SIRE is bekend van de vele campagnes voor maatschappelijk onderbelichte onderwerpen, zoals ‘Je bent een rund als je met vuurwerk stunt’, ‘Kinderen scheiden niet’, ‘Kort Lontje’ en campagnes met het SIRE thema ‘De maatschappij dat ben jij’. De meest recente campagne over spelende jongens maakte traditiegetrouw weer veel los.
Maatschappelijk debat aanjagen
Stichting Ideële Reclame (SIRE) is een onafhankelijke stichting, opgericht in 1967. Sindsdien heeft zij 115 campagnes gevoerd voor belangrijke maatschappelijke onderwerpen. SIRE wil mensen wakker schudden, aanzetten tot nadenken, lastige zaken bespreekbaar maken en het debat aanjagen. Met haar campagnes wil SIRE de maatschappij een beetje mooier maken.
De campagnes zijn primair gericht op het Nederlandse publiek, maar ook weet SIRE besluitvormers en opinieleiders met haar campagnes te raken. SIRE heeft geen banden met de overheid of andere organisaties. Alle campagnes komen tot stand middels de belangeloze medewerking van de communicatiebranche.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing