Wefilm versterkt zich met regisseurs Wouter Keijzer en Beer ten Kate

Wefilm versterkt zich met regisseurs Wouter Keijzer en Beer ten Kate
  • Bureaus
  • 6 sep 2017 @ 08:58
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaCommercialsFilmVideo

Wefilm breidt uit met twee regisseurs, Wouter Keijzer en Beer ten Kate. Hiermee groeit het Wefilm collectief naar acht regisseurs. Beer ten Kate maakte onder meer de KPN Presenteert serie Toon en de Stivoro film Een doodnormale zaak. Wouter Keijzer maakte eerder films voor onder meer Maker Movement, Vodafone en ADCN.

Film maken en concepten ontwikkelen

Roel Welling, creatief eindverantwoordelijk bij Wefilm: 'Het werk van Wouter en Beer is zeer onderscheidend en brengt bij Wefilm nieuwe specialismen aan tafel waardoor we nog diverser en vernieuwender werk kunnen maken. Naast de kundigheid als regisseur, kijken we ook naar de vaardigheid om filmconcepten verder te kunnen ontwikkelen. Elk treatment moet het concept een stap verder brengen. Die creatieve toegevoegde waarde is essentieel, want we proberen altijd om een film op het allerhoogste niveau te krijgen.'

Wouter Keijzer studeerde af aan de Willem de Kooning Acadamy waarna hij From Form begon. Daar maakte hij onder meer een film voor de ADCN en voor het prestigieuze design festival OFFF, waar hij een nominatie voor ontving op de Young Director’s Awards in Cannes en een plek op de ADC Young Guns list. Voor Wefilm maakte hij inmiddels films voor onder andere Maker Movement en Vodafone.

Beer ten Kate is regisseur en schrijver die afstudeerde aan de Utrecht School of Arts. Na een aantal jaar als regieassistent, ontwikkelde hij zijn eigen komedie-stijl wat succesvol tot uiting kwam in de serie Toon voor KPN Presenteert. De serie is inmiddels twee seizoenen verder en genomineerd als Golden Nymph voor Best International Comedy op het Monte Carlo Televisie Festival en voor best script bij de TV-beelden. Zijn film voor Stivoro, die hij samen met Wefilm Concepts ontwikkelde en produceerde, won eerder dit jaar een zilveren lamp voor advertising op de ADCN.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken