180 Kingsday wint pitch Qatar Airways

180 Kingsday wint pitch Qatar Airways
  • Bureaus
  • 12 okt 2017 @ 10:34
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Pitches

Qatar Airways stelt 180 Kingsday aan als creatief bureau na een intensief pitchproces. 180 Kingsday zal de komende maanden zowel aan geïntegreerde campagnes voor Qatar Airways als projecten voor het partnerschap tussen de vliegtuigmaatschappij en FIFA werken. Daaronder vallen ook de bijbehorende evenementen, zoals de FIFA World Cup in Rusland in 2018.

Qatar Airways en 180 Kingsday werkten al eerder op projectbasis samen aan campagnes, waaronder Getting Safe with FC Barcelona, FCB The Holiday en No Borders, Only Horizons.

De laatstgenoemde tv- en online film, gecreëerd door 180 Kingsday, deed heel wat stof opwaaien tijdens de lancering in juni. Sindsdien is de tv-spot al in meer dan een miljard huishoudens bekeken en staan er 55 miljoen online views van over de hele wereld op de teller. De film vroeg aandacht voor de crisis in Qatar en maakte het statement dat het recht om te reizen universeel moet zijn.

Al Moseley, internationale president van 180: '180 Kingsday is obsessed with working with the most ambitious clients on the planet and Qatar Airways are exactly that. We are thrilled to continue this partnership, and to make them even more famous.'

Sander Volten, CEO of 180 Kingsday: 'Het Qatar Airways-merk is ijzersterk en blinkt op alle vlakken uit. We kijken er naar uit om samen te werken aan de groei van het merk en er zitten al een paar fantastische projecten in de pijplijn.'

Salam Al Shawa, Senior Vice President Marketing en Corporate Communications van Qatar Airways: 'We are passionate about our brand and our desire to connect emotionally with all of our passengers. We want to be part of their love of their love of travelling and share their excitement of flying, to go places together around the world, wherever their dreams may take them. We have been excited and impressed with the results of our creative partnership with 180 Kingsday, who have helped turn this dream into a reality and look forward to deepening our joint commitment to excellence to inspire our customers to travel, and to help us go to greater heights.'

 

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken