ABN Amro komt met Spaarverslimmers

18okt 201716:06
  • Bureaus
  • 16146 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Online advertisingCommercialsCampagnesVideo

nieuws De dalende spaarrente is voor veel mensen een zorg. Ze hebben het gevoel dat hun spaargeld bijna stil ligt. Daarom komt ABN Amro met 'Spaarverslimmers': vier manieren om méér uit je spaargeld te halen. De campagne is ontwikkeld door N=5 en doorvertaald naar online door Code d'Azur.

In deze campagne activeert ABN Amro mensen om te ontdekken hoe zij meer uit hun spaargeld kunnen halen. Beleggen, aflossen, extra pensioen opbouwen, schenken of toch blijven sparen?

De door N=5 ontwikkelde ATL-campagne start op telvisie. Opnieuw zien we de typische ABN Amro-klant, die het nét even slimmer heeft geregeld dan de rest. Hij belichaamt het gevoel van financieel ‘in control’ zijn. Op radio en online benoemen we de voordelen van de afzonderlijke Spaarverslimmers.

Handgemaakte installatie

Opvallend is de interactieve online film, ontwikkeld door Code d'Azur. Speciaal hiervoor werd een handgemaakte installatie gebouwd die spaardoelen en -dromen visualiseert. Omdat je als kijker in deze interactieve film invloed kunt uitoefenen op de route van het spaargeld, ontdek je welke spaarverslimmers het beste bij jouw persoonlijke situatie passen.

Credits

Klant: ABN Amro | Bureaus: N=5, Code d'Azur | Verantwoordelijk bij klant: Tanja Bom, Sanne van der Bie, Madelon de Wever, Maartje de Jong, Erwin Vroegindeweij, Mischa Schutz | TV/Radio: N=5 | Creatie: Thijs Bontje, Daniel te Lindert | Strategie: Esther Overmars | Account: Judith Lavalette, Astrid Witteveen, Niki Lodder | RTV-producer: Guy van der Hoop | Productiemaatschappij (commercial): HolyFools | Regisseur: Mattias Schut | Producer: Collin Maas, Defne Anit | Online: Code d’Azur | Set design:  From Form | Productiemaatschappij (online): Halal | Regisseur:  From Form | Fotografie: Cake | Mediabureau: UM




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners