Campagne #CompliMentos van start op World Smile Day
- Bureaus
- 6 okt 2017 @ 17:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 6 okt 2017 @ 17:01
- Redactie Bureaus
Your Social en MEC Global zijn verantwoordelijk voor de Mentos-campagne #CompliMentos. Mentos wil graag sociale contacten tussen mensen versterken en ze aanzetten tot het delen van complimentjes via mentos.nl/complimentos. De altijd positieve Olympisch atleet én Mentos-fan Churandy Martina is het gezicht van de video campagne.
Daarnaast heeft Mentos een speciale Snapchat lens ontwikkelt om ook via dit platform complimentjes te delen. De Mentos-campagne maakt onderdeel uit van de internationale merkstrategie ‘Who says no to Mentos?’.
Carla Smeets, Brand Manager Mentos Benelux: 'Met de #CompliMentos campagne willen we mensen aanzetten om even bij de ander stil te staat en het delen van persoonlijke complimenten, welke de dag net weer even wat leuker maken.'
Naast het event tijdens World Smile Day worden tijdens de campagne vooral digitale media ingezet. Miss Nederland Kim Kötter en acteur Geza Weisz delen ook CompliMentos uit via social media. Via de speciaal ontwikkelde Snapchat lens worden consumenten getriggerd om hun eigen CompliMentos te maken en te versturen naar vrienden en familie. De campagne is ook te zien via Digital OOH op NS-Stations, Instagram, Facebook, Snapchat en Mobile display.
Door de samenwerking met Greetz.nl is het ook mogelijk een CompliMentos met persoonlijke boodschap per kaart te versturen.
Ruben van Eijk, Creative Director bij Your Social: 'Het mooie van het concept #CompliMentos is dat het bijzonder veel positiviteit in zich heeft. Daar krijgt iedereen energie van en het biedt ons de gelegenheid om het concept ook voor andere Mentos landen door te ontwikkelen. Dat zelfde geldt overigens ook voor ons als bureau. Ondanks de naam doet vermoeden hebben we ons de afgelopen jaren veel meer ontwikkeld als creative digital agency. De Complimentos campagne is daar een mooi voorbeeld van.'
Credits
Klant: Perfetti van Melle Benelux - Mentos | Verantwoordelijk bij klant: Carla Smeets en Robert van Ginneken | Creative agency: Your Social | Verantwoordelijk bij Your Social: Ruben van Eijk, Ivon van den Aker, creative, en Gaby van Willegen en Stijn Statz, account | Mediabureau: MEC Global | Verantwoordelijk bij MEC Global: Hatice van Leeuwen en Marieke Berends | Website productie: Burst Digital | partner: Greetz.nl, Amanda Schalkwijk
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing