Energiedirect houdt het kort in nieuwe merkcampagne

Energiedirect houdt het kort in nieuwe merkcampagne
  • Bureaus
  • 4 okt 2017 @ 10:38
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingMerkenCommercialsCampagnes

Energie wordt vaak onnodig moeilijk en duur gemaakt. Dat wil Energiedirect.nl anders aanpakken. De digitale energie-challenger wil het klanten 'makkelijk en leuker maken, zodat zij minder tijd en geld kwijt zijn voor zoiets normaals als energie. Punt. Klaar.'

In de nieuwe campagne van Energiedirect.nl door reclamebureau SuperHeroes Amsterdam maken we kennis met Klaas. Hij is een man van weinig woorden en toont hoe Energiedirect energiezaken logisch houdt. De leverancier breekt namelijk met tal van kromme conventies in de energiemarkt. Want waarom krijgen nieuwe klanten een betere deal dan trouwe klanten? En wat heb je aan een dure thermostaat of tablet bij je contract, als je bestaande het nog prima doet?

Niek Eijsbouts, creative director van SuperHeroes Amsterdam: 'Samen met Energiedirect.nl hebben we het afgelopen jaar een scherpe positionering neergezet rondom het nemen van het ‘olifantenpaadje’, waarbijenergiedirect.nl alles zoveel mogelijk zonder omwegen doet. Directer, sneller, voordeliger. En in alle communicatie vieren we nu het doorbreken van die onlogische conventies. Met Bas Hoeflaak (Sluipschutters, Droog Brood) als stem en de eigenzinnige Klaas als zwijgzame woordvoerder.'

Eentonigheid doorbreken

De kracht van die campagne ligt in de variatie van tientallen boodschappen die één en dezelfde verhaallijn volgt. Leonoor van den Bogaard, manager marketingcommunicatie van Energiedirect.nl: 'Samen met SuperHeroes geloven we in kort, veel variatie en herkenbaarheid. Een digital native aanpak die nu ook op tv wordt toegepast. De campagne domineert hiermee tv, radio en online, waarbij alle boodschappen bij elkaar optellen.'

Het resultaat is een enorme serie aan korte, uitdagende uitingen die verschillende doelgroepen zal aanspreken de komende maanden. De campagne start in week 42 en wordt uitgerold samen met MediaCom en Searchresult.

Credits

Bureau: SuperHeroes Amsterdam

Creative director: Niek Eijsbouts, Rogier Vijverberg

Creatives: Ramin Bahari, Armand Dubois

Account management: Django Weisz Blanchetta, Mandy Sturkenboom

Strateeg: Marieke Dekker

Producer: Severien Jansen

Regisseur: René Nuijens

DOP: Dries Delputte

Voice artist: Bas Hoeflaak

Editor: Gert-Willem Visser

Motion graphics: Huy Nguyen, Jeff Beukema

Grader: Tim van Paassen (The Compound)

Sound designer: Hielke Praagman

Verantwoordelijk bij energiedirect.nl: Leonoor van den Bogaard, Roel de Kok, Wendy van der Linden



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken