KLM biedt budget-reizigers virtuele Flight Upgrader

KLM biedt budget-reizigers virtuele Flight Upgrader
  • Bureaus
  • 9 okt 2017 @ 11:22
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieVirtual RealityCampagnes

KLM lanceert de allereerste virtual reality experience waarmee passagiers van budget airlines toch nog enig plezier kunnen beleven aan hun vlucht: de KLM Flight Upgrader. Om het gemis aan service en voorzieningen op budget vluchten iets draaglijker te maken, kunnen passagiers met de Flight Upgrader de voordelen van vliegen met KLM ervaren, zonder dat ze daar extra voor hoeven te betalen.

Met name in de Amerikaanse markt is de concurrentie van budget airlines stevig. Daarom zijn de KLM Flight Upgrader en de campagne rondom de introductie van de VR-experience – ontwikkeld door DDB & Tribal Amsterdam – speciaal voor die markt gemaakt. KLM trakteerde intussen al een groot aantal reizigers onderweg naar hun budget vlucht vanaf vliegveld JFK New York op de virtuele upgrade. 

KLM vindt dat elke vlucht veel meer moet zijn dan simpel transport van A naar B. De Flight Upgrader laat je ervaren hoe prettig een vliegreis kan zijn; hoe comfortabel het is om te reizen zonder verborgen kosten voor basic diensten, met een crew die graag een stapje extra zet. Als een passagier aan boord van een vliegtuig van een budget airline de VR-headset opzet, zit die ineens in een KLM vliegtuig. Daar kan zij/hij bijvoorbeeld een film bekijken met KLM’s in-flight entertainment systeem en de gastvrijheid ervaren van de KLM crew. 

Virtuele KLM-vlucht

Reizigers kunnen zo lang als ze willen aan boord blijven van de virtuele KLM-vlucht. Zo hoeven ze nooit te worden geconfronteerd met de brute werkelijkheid van de budget vlucht. De Flight Upgrader geeft ze de mogelijkheid een recente kaskraker te bekijken zonder dat ze daar (zoals gebruikelijk bij budget airlines) extra voor hoeven te betalen. Ze kunnen gebruik maken van de KLM Media App, die ze toegang biedt tot een breed palet aan actuele dagbladen en tijdschriften. Ze krijgen alle beenruimte die ze nodig hebben om zich – virtueel – uit te strekken. Net als elke KLM passagier, ervaren ze de topservice van een KLM crew en kunnen ze genieten van een diner aan boord om – virtueel – hun honger te stillen. Smaak- en geurcomponenten zijn daarbij overigens helaas niet inbegrepen. 

Media-inzet: de campagne is speciaal ontwikkeld voor de Amerikaanse markt en dus  alleen ingezet op online en social in de Verenigde Staten en ondersteund middels PR.

Strategie: De ‘KLM Flight Upgrader’-campagne vestigt op een bewust speelse manier de aandacht op het feit dat wij passagiers in Economy Class een uitzonderlijk complete service bieden. Tegen een prijs die goed kan concurreren met budget-airlines, helemaal wanneer je de forse toeslagen meetelt die budgetmaatschappijen rekenen voor alle extra's waar je op je reis gebruik van wilt maken.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken