Nieuwe strategie Mitsubishi met slogan 'Drive your Ambition'
- Bureaus
- 25 okt 2017 @ 11:52
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingBrandingStrategieMerken
- 25 okt 2017 @ 11:52
- Redactie Bureaus
Mitsubishi presenteert op de vandaag gestarte Tokyo Motor Show de nieuwe koers die het merk zal varen. De start van een nieuw tijdperk wordt gesymboliseerd door de aankondiging van de nieuwe merkstrategie ‘Ambition to Explore’ en de nieuwe slogan ‘Drive your Ambition’. Ook heeft Tokyo de wereldpremière van de Mitsubishi e-Evolution Concept, 'de belichaming van de nieuwe strategie.'
Mitsubishi Motors viert dit jaar de honderdste verjaardag van de Model-A: het eerste model en een van de eerste in serie geproduceerde automobielen in Japan. De Model-A baande de weg voor Mitsubishi Motors om zich verder te ontwikkelen in de automobielindustrie en technologische grenzen te verleggen voor de komende honderd jaar, van de vooruitstrevende, vierwielaangedreven PX33 uit 1936 tot het begin van elektrische voertuigontwikkeling in 1966.
Als onderdeel van de merkvernieuwing – de eerste op basis van een grondig bedrijfsonderzoek in bijna twintig jaar – onderzocht Mitsibishi hoe je de rijke historie en de ambitieuze toekomstplannen van het merk op de best mogelijke wijze kunt combineren, om zodoende te komen tot een nieuwe strategie die teruggrijpt op de essentie van het merk en beantwoordt aan de (toekomstige) behoeften van klanten.
Nieuwe merkstrategie
Met de nieuwe strategie bewijst Mitsubishi zijn toewijding ten aanzien van innovatie en visie op een duurzame toekomst, ondersteund door een indrukwekkende geschiedenis van honderd jaar waarin de inzet en passie voor alle vormen van mobiliteit hebben geleid tot talrijke uitvindingen.
Uiteindelijk is de nieuwe merkstrategie ‘Ambition to Explore’ gebaseerd op vier kernpunten:
- Het erfgoed van Mitsubishi Motors: al honderd jaar een visionair onderdeel van het Mitsubishi-DNA en belangrijk voor medewerkers, klanten en andere belanghebbenden binnen en buiten MMC.
- Herkenbaarheid op gebied van design en technologie: resulteert in inspirerende designs en productkenmerken en een heldere toekomstvisie op het gebied van productontwikkeling en duurzaamheid.
- Mitsubishi’s wereldwijde, zakelijke aanpak: ambitie en ontdekkingen zijn essentieel voor zakelijke ontwikkelingen in een snel bewegende wereldeconomie die zicht steeds meer richt op duurzame langetermijngroei.
- Connectie met de klant: een nauwe band creëren met de klant die een mobiliteitsmerk omarmt dat helpt bij het verwezenlijken van persoonlijke en milieudoelen.
Het bewijs van een avontuurlijk en vooruitstrevend merk
Verschillende modellen die in de loop der jaren ontwikkeld zijn, worden al gekenmerkt door de essentie van ‘Ambition to Explore’, waarbij zware uitdagingen zijn aangegaan.
Bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van de Mitsubishi Outlander PHEV die in 2012 op de autoshow van Parijs werd onthuld. Niet iedereen had vertrouwen in een volwaardige, vierwielaangedreven plug-in hybride SUV. Vijf jaar en ruim 135.000 verkochte exemplaren later is de Outlander PHEV uitgegroeid tot de bestverkochte plug-in hybride in Europa, waarmee de vooruitziende blik en het vooruitstrevende karakter van MMC opnieuw wordt bewezen.
Nu staan de nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross en Xpander aan de vooravond van hun marktintroductie – een frisse en moderne interpretatie van een coupé-achtige SUV en een kwalitatief hoogwaardige, crossover-achtige MPV voor groeimarkten in met name Azië.
Voor de toekomstige modellen van Mitsubishi Motors zal de vooruitstrevende, geavanceerde en visueel aantrekkelijke Mitsubishi e-Evoltution Concept (zie foto) als inspiratiebron dienen.
Nieuwe merkslogan: ‘Drive your Ambition’
Bij een nieuwe merkstrategie met ambitieuze toekomstplannen hoort ook een nieuwe slogan. ‘Drive your Ambition’ beschrijft de kenmerkende houding van Mitsubishi Motors sinds de lancering van de eerste auto honderd jaar geleden. Al een eeuw lang levert Mitsubishi Motors ambitieuze modellen aan ambitieuze klanten, waaronder iconen als de Pajero, Lancer Evolution en i-MiEV. Tegelijkertijd wordt baanbrekend technologie ontwikkeld om bestsellers als de Outlander PHEV te creëren. Of het nu gaat om winnende rallyauto’s of robuuste modellen voor opkomende markten – Mitsubishi Motors produceert auto’s waarmee klanten zich vertrouwd voelen en die voorzien in hun behoeften.
‘Drive your Ambition’ is de eerste nieuwe slogan sinds tien jaar. Het is een krachtig statement dat MMC’s voortdurende inzet op perfecte wijze omschrijft.
- Het onderscheidt MMC als een klantgerichte fabrikant in de wereldwijde auto-industrie
- Het raakt de klanten van Mitsubishi Motors persoonlijker en meer op emotioneel niveau
- Het inspireert om het avontuurlijke en progressieve karakter van MMC te versterken voor de volgende honderd jaar
De nieuwe slogan is officieel aangekondigd op de Tokyo Motor Show en komt terug in alle communicatie in alle werelddelen als onderdeel van de omvangrijke merkvernieuwing van MMC.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing