Staatsloterij slaat nieuwe koers in met focus op voorpret
- Bureaus
- 5 okt 2017 @ 09:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenCommercialsBrandingCampagnes
- 5 okt 2017 @ 09:29
- Redactie Bureaus
De Staatsloterij slaat communicatief een 'andere, vernieuwende weg' in. De eerste campagne binnen deze herpositionering door TBWA\Neboko heet 'De 10e kan het gebeuren…' en focust meer op 'het sympathieke, frivole, aanstekelijke optimistische gevoel dat je ervaart zodra je een Staatslot in handen hebt'. Simpel gezegd: op de voorpret.
Met het nieuwe thema 'De 10e kan het gebeuren...' wil de Staatsloterij het geluksgevoel toegankelijk maken voor iedereen. Ook als je niet wint, win je dat geluksgevoel, zo luidt de onderliggende boodschap. Het bedrijf verkoopt namelijk niet alleen Staatsloten; het verkoopt voorpret. De Staatsloterij koppelt dat geluksgevoel aan het moment van de trekking in een thema dat dit gevoel in iedere ontvanger aanstekelijker aanjaagt.
De Staatsloterij wil hiermee Nederlanders iets anders laten voelen dan de emotie van het winnen en zich onderscheiden van andere partijen. Het 'voorpretgevoel' is straks omnichannel te zien in radio- en tv-commercials, in de retailkanalen, op social media, via CRM, online en OOH.
Credits
Bureau: TBWA\Neboko
Klant: Staatsloterij
Productie Maatschappij: Caviar Brussel
Fotografie: Selim Djegham
Post productie en sound: MPC en The Ambassadors
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Staatsloterij
- herpositionering
- commercial
- TBWA
- winnen
- koers
- voorpret
- loterij
- optimisme
- campagne
- focus
- TBWA\Neboko
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing