Staatsloterij slaat nieuwe koers in met focus op voorpret

5okt 201709:29
  • Bureaus
  • 17512 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenCommercialsBrandingCampagnes

nieuws De Staatsloterij slaat communicatief een 'andere, vernieuwende weg' in. De eerste campagne binnen deze herpositionering door TBWA\Neboko heet 'De 10e kan het gebeuren…' en focust meer op 'het sympathieke, frivole, aanstekelijke optimistische gevoel dat je ervaart zodra je een Staatslot in handen hebt'. Simpel gezegd: op de voorpret.

Met het nieuwe thema 'De 10e kan het gebeuren...' wil de Staatsloterij het geluksgevoel toegankelijk maken voor iedereen. Ook als je niet wint, win je dat geluksgevoel, zo luidt de onderliggende boodschap. Het bedrijf verkoopt namelijk niet alleen Staatsloten; het verkoopt voorpret. De Staatsloterij koppelt dat geluksgevoel aan het moment van de trekking in een thema dat dit gevoel in iedere ontvanger aanstekelijker aanjaagt. 

De Staatsloterij wil hiermee Nederlanders iets anders laten voelen dan de emotie van het winnen en zich onderscheiden van andere partijen. Het 'voorpretgevoel' is straks omnichannel te zien in radio- en tv-commercials, in de retailkanalen, op social media, via CRM, online en OOH.

Credits

Bureau: TBWA\Neboko
Klant: Staatsloterij
Productie Maatschappij: Caviar Brussel
Fotografie: Selim Djegham
Post productie en sound: MPC en The Ambassadors




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners