Toyota lanceert mondiale campagne 'Start Your Impossible'

Toyota lanceert mondiale campagne 'Start Your Impossible'
  • Bureaus
  • 17 okt 2017 @ 00:02
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenMarketingCampagnes

Toyota presenteert ‘Start Your Impossible’, een wereldwijde corporate campagne die medewerkers, partners en klanten moet inspireren en koppelen aan de kernopvattingen van het bedrijf. In een tijd waarin technologische en milieu-ontwikkelingen elkaar in een razend tempo opvolgen, markeert deze campagne Toyota’s inzet voor een meeromvattend en duurzamere samenleving.

Toyota is van mening dat mobiliteit verder gaat dan alleen auto’s; het draait ook om het aangaan van uitdagingen en het waarmaken van dromen. Het initiatief ‘Start Your Impossible’ weerspiegelt deze waarden en onderstreept Toyota’s doel om iedereen de vrijheid van mobiliteit te geven. 'We willen onze manier van denken met al onze belanghebbenden delen, inclusief consumenten. Op die manier gaan we samen de uitdaging aan', aldus Toyota's president Akio Toyoda.

Al sinds de oprichting als fabrikant van weefgetouwen, wil Toyota een bijdrage leveren aan de samenleving. In zijn lange historie is Toyota uitgegroeid tot een innovatieve leider die met de ontwikkeling van de hybride-auto Prius 20 jaar geleden – en meer recentelijk de brandstofcelauto Mirai – de massaproductie van de geëlektrificeerde auto mogelijk maakte. Toyota ziet alternatieve aandrijflijnen, autonoom rijdende auto’s, de service van mobiliteit en robotica als significante kansen om mensen te verder te brengen en het bedrijf te veranderen.

Technologie en respect

Als wereldwijde partner van de Olympische en Paralympische Spelen, moedigt Toyota een vreedzame samenleving zonder discriminatie aan door middel van sport en de belofte een duurzamer samenleving te realiseren door mobiliteit. Toyota’s waarden op het gebied van continue verbetering en respect voor mensen worden gedeeld door de Olympische Spelen, die mensen over de hele wereld in vriendschap en solidariteit samenbrengen en hiermee het hoogst haalbare van het menselijk kunnen vieren.

Akio Toyoda: 'Gedurende ons bestaan heeft Toyota altijd het onmogelijke mogelijk gemaakt door innovatie en passie, en door continu de definitie van het onmogelijke uit te dagen. Vandaag de dag maakt de auto-industrie de grootste veranderingen in zijn bestaan door en juist in deze periode blijft Toyota trouw aan zijn visie van steeds betere auto’s bouwen – "Making Ever-better Cars." Net zo belangrijk is dat we met mobiliteitsoplossingen komen die het leven van iedereen plezieriger maken. Ook nemen we onze verantwoordelijkheid voor wat betreft de realisatie van een "ever better"-samenleving voor de komende honderd jaar en verder. Om dit mogelijk te maken, moeten we verder denken dan de conventionele auto’s en nieuwe mobiliteitsvormen bedenken die de grenzen van vandaag overwinnen en de problemen van morgen oplossen. We delen deze droom en onze visie van continue verbetering met alle olympische en paralympische atleten, die elke dag hun eigen grenzen opzoeken. Mijn hoop is dat de Olympische en Paralympische Spelen kansen creëren voor iedereen die verwant is aan Toyota en ze helpt hun onmogelijkheden en beperkingen uit te dagen.'

Olympische automotive-sponsor

Als de eerste automotive sponsor van de Olympische en Paralympische Spelen, richt Toyota zich op het aanbieden van mobiliteit en biedt het logistieke expertise. De eerste ‘Start Your Impossible’-film, ‘Mobility for All’, laat transportoplossingen, mobiliteit van de volgende generatie en geavanceerde technologie zien. De wereldwijde campagne omvat tevens een variëteit aan aanvullende programma’s gericht op medewerkers, dealers en consumenten en zoekt de samenwerking op met de Toyota Mobility Foundation die opgericht is om stedelijke transportuitdagingen op te pakken en het aanbod van persoonlijke mobiliteit voor iedereen uit te breiden waarmee het een inspiratie is voor toekomstige mobiliteitsoplossingen.

Toyota lanceert verder een nieuwe website: MobilityForAll.com. In overleg met het National Center for Accessible Media (NCAM) in de Verenigde Staten is de site – die in fasen uitgerold wordt – gebouwd voor gebruikers met verschillende handicaps en daardoor geschikt voor iedereen die de content tot zich wil nemen. Of een gebruiker nu beperkt zicht heeft, minder goed hoort, cognitief belemmerd is of minder mobiel is, de site is dusdanig ontwikkeld dat iedereen een prettige gebruikerservaring heeft.

‘Start Your Impossible’

Om de lancering van de ‘Start Your Impossible’-campagne en het sponsorschap met de Olympische en Paralympische Spelen te vieren, hield Toyota maandag zijn eerste Toyota Mobility Summit. Die vond plaats in Athene, de gaststad van de eerste moderne Olympische Spelen. Daar lichtte Akio Toyoda zijn plannen toe, aangevuld door een serie discussies met relevante autoriteiten en olympische en paralympische atleten, geleid door Toyota-bestuurder Didier Leroy. Het event behandelt onderwerpen zoals mobiliteit vanuit een sociaal, psychisch en sportief oogpunt en de toekomst van mobiliteit door technologische vooruitgang en onderzoek.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken