DDB en N=5 hebben meeste nominaties bij Eurobest

DDB en N=5 hebben meeste nominaties bij Eurobest
  • Bureaus
  • 29 nov 2017 @ 11:49
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieCampagnesAwardReclame

Nederland maakt vooralsnog 19 keer kans op een prijs bij de Eurobest in Londen. DDB & Tribal Amsterdam in het Nederlandse bureau met de meeste nominaties (negen), gevolgd door N=5 met vijf plekken op de shortlist. In de loop van woensdag worden meer nominaties bekend, op donderdag volgt de prijsuitreiking.

Het Europese reclamefestival Eurobest wordt jaarlijks gehouden en geldt als kleinere tegenhanger voor Cannes Lions. Vandaar dat altijd veel dezelfde campagnes opduiken. Zo is DDB & Tribal maar liefst zeven keer genomineerd met de stotter-app 'Get the Flow' voor Vodafone. De andere twee nominaties zijn voor Volkswagen ('Floating Passengers') en KLM ('Beauty in Motion'). 

N=5 heeft tot nu toe vijf nominaties, waarvan drie voor de verrassende KPN-campagne 'Evert_45' (zie video hieronder). In de categorie Innovation is N=5 het enige Nederlandse bureau met nominaties, voor ABN Amro ('Helping Heart') en wederom KPN ('Safe Lock'). 

Londen is dit jaar de standplaats van het reclamefestival. Later vandaag maakt de jury het tweede deel van de shortlist bekend. Vorig jaar stond Nederland 45 keer op de shortlist en won uiteindelijk 21 prijzen.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken